kunstopleiding in belgie

op dit moment zit ik in 4 havo, en na de havo wil ik graag naar de kunstacademie. Belgie zou voor mij ideaal zijn, dichterbij en bovendien een stuk goedkoper. alleen de school waar ik naartoe wil (artesis) laat alleen mensen toe met vwo niveau of een propedeuse. hebben jullie hier ervaring mee, of weten jullie een oplossing hiervoor? ik hoor het graag :slightly_smiling_face:

upjee

misschien toch een jaartje naar de vwo ? of zoiets als mbo hbo bij dat ?

Ik zit ook op de artesis, vanuit Nederland. Doe interieurarchitectuur. En klopt ja, ze laten je alleen toe als je VWO of een P hebt. En eigenlijk snap ik wel waarom ze dat doen, bijna elke opleiding van artesis is namelijk verrekte zwaar en moeilijk. Je zult echt een jaartje VWO erbij moeten doen of een p moeten halen, anders kom je er niet binnen vrees ik.

^^een mbo diploma is daar ook te laag… is vwo na 5 havo maar 1 jaar? ik heb ook al een jaar of 4 geen wiskunde meer gehad, maar is dat niet verplicht op vwo?

Wiskunde is inderdaad verplicht op VWO. Volgensmij is het 2 jaar na 5havo, dan moet je eerst 5vwo doen en daarna 6vwo. Maar dit weet ik niet zeker, kan ook dat je van 5havo gelijk naar 6vwo kan doorstromen. Ik zou gewoon langs je decaan gaan en met hem/haar een gesprek houden, die kunnen je vast verder helpen :slightly_smiling_face:

^zal ik doen! bedankt!

Ik ken SISA in Antwerpen, in antwerpen zit nog een school voor kunst en creativiteit, weet alleen de naam even niet meer…

Volgens mij kun je alleen naar het vwo als je wiskunde in je pakket hebt…