Kunstnagels en contactlenzen.

Hoi allemaal,

Ik heb een aantal dagen geleden een afspraak gemaakt voor gelnagels. Ik bedacht me alleen net dat het lastig word met het in- en uitdoen van mijn (zachte) contactlenzen. Ik wil mijn ogen en contactlenzen natuurlijk niet beschadigen en ik weet niet hoe ik m’n lenzen makkelijk, veilig en snel uit m’n ogen kan verwijderen.
Dus hebben jullie misschien tips?

Alvast bedankt.

Gelnagels is gewoon een laagje over je normale nagel heen, dan zit er geen verlengstuk aan volgens mij. (kan zijn dat ik het fout heb)

Ik wil er wel een tip aan, dus dan word m’n nagel alsnog verlengt.

Ik denk dat je het dan gewoon voorzichtig moet doen en met een vlakke vinger.

Ik denk dat je het beter zonder tips kunt doen, ik heb ze zelf ook gehad en het breekt zo af. Ik heb ze nu ook zonder en het is veel makkelijker omdat je er natuurlijk aan went omdat ze geleidelijk groeien, ipv dat ze ineens langer zijn. Zal denk ik ook makkelijker zijn met je lenzen.

Ja het klopt wel wat je zegt inderdaad, dat wanneer ze gelijdelijk groeien ik het niet merk.
Ik heb een tijdje lange nagels gehad, verzorgde ze heel goed en deed er elke dag een ander kleurtje op. Maar door mijn bijbaantje kwam ik veel in contact met water en poetsmiddelen en daar door zijn mijn nagels erg slap geworden (ze zijn van zichzelf al erg slapjes). Ze braken al snel af maar na een tijd had ik nog maar 4 lange nagels dus heb ik alles maar kort gemaakt.
Nu heb ik zeker al bijna een jaar korte nagels omdat ik het veel makkelijker vond. Weinig tijd om te lakken i.v.m. school, stage, werk. En dat is ook de rede dat ik gelnagels wil.
Het is netjes verzorgt, je houdt het eens in de zoveel weken bij dus geen lelijke nagellak na 2 dagen etc.

Maar om dus terug te komen op wat je zei :flushed:, mijn nagels zijn nu echt heel lelijk kort en het is onmogelijk om zonder tip te werken, zo kort zijn ze haha

Ik denk dat het wel kan, als je nagels niet té lang zijn. Ik heb zelf acryl nagels laten zetten (net zoiets als gel) en toen kwam ik ook na die tijd erachter dat het moeilijker ging haha. Mijne waren dan ook wel erg lang vind ik zelf, maar als je ze in een normale lengte houd of wat korter moet het wel lukken. Dan ziet het er alsnog verzorgt uit & kan je je lenzen nog gewoon in doen :slightly_smiling_face:

Ik heb trouwens na die tijd geen lenzen meer gedragen, maar dat komt ook omdat ik gewoon een bril heb en snel last heb van mijn ogen.

UP

ik heb van mezelf lange nagels, en ik heb ook lenzen gehad. Dus kan makkelijk :wink: zal alleen kwestie van wennen zijn

Op welke manier haal jij je lens dan uit je oog?

Ik ben over hetzelfde probleem na aan het denken, maar ik ga denk ik gewoon de nepnagels na het indoen opdoen en voor het uitdoen eraf halen.

met je vingertop en niet die kant waar je nagel uit steekt zeg maar, lukt erg makkelijk haha

Er zijn ook hulpmiddelen om je lenzen uit je ogen te halen, zoals een soort zuignapje of grijpertje.

^die kunnen alleen bij harde lenzen, en voor de tp starter, gewoon rustig even proberen en de zijkant van je vinger proberen te gebruiken ipv je nagel.

@Oversized
Dat kan alleen bij harde lenzen dacht ik?

TS, ik heb ook lenzen gehad met gelnagels. Op gegeven moment vind je vanzelf wel een manier om ze eruit te halen. Is geen big deal. Alleen ik had geen tips maar mijn nagels waren vanuit zichzelf al heel erg lang.

Denk dat de ts geen tips meer nodig heeft