kunstacademie.

hey,

ik wil later (over 2 jaar, zit nu in 3 havo) naar de kunstacademie (KABK ?) maar ik wil graag weten wat de toelatingseisen zijn. Ik wil de richting interieurarchitect doen.

wat ik kan vinden op de site is dat je nederlands of engels moet kunnen praten, creatief moet zijn, maakt niet uit wat voor profiel je gedaan heb maar je moet wel vwo of havo of vmbo diploma hebben. maar op forums lees ik dan weer dat er hele strenge toelatingseisen zijn. dus kan iemand mij daar iets meer over vertellen.

alvast bedankt :stuck_out_tongue:

xx

hee
ik wil ook graag naar de kunstacademie en zit ook in vmbo 4 maar ga hierna nog havo doen. Ik weet wel dat de eisen bij de kunstacademie best streng zijn en je moet ook wat van je werk kunnen laten zien, als ze daarmee tevreden zijn nodigen ze je uit voor een gesprek en als dat goed verloopt ben je toegelaten ikzelf wil richting beeldende kunst dus ben al druk bezig met oefenen om wat te laten zien tekeningen enzo dat is misschien ook een tip voor jou
liefs en suc6

ja idd, je moet een portfolio achtig iets hebben met tekeningen enzo. daar ben ik nu al mee bezig, alles wat ik voor school maak en de tekeningen die ik zelf maak waar ik tevreden over ben. Maar ik wil dus ietsbinnenhuisarchitectuurderigs doen, ik weet alleen niet wat je daarvan kan laten zien? :S. maar dankjewel voor je reactie ampje :grinning:.

ook als mensen hier op een kunstacademie zitten zouden die willen vertellen wat ze daarvan vinden? :grinning:.

ah man, zo zakt het wel heel snel :S. maar wil echt heel graag antwoord :pensive: .

zouden jullie alsjeblieft mee willen helpen uppen tot iemand van een kunstacademie hierop gereageerd heeft? :angel:

het staat ook weer zo ego als ik hier de hele tijd van die berichtjes als deze neer ga zetten.

Upje voor mezelf :grinning:.

ik doe KSO =]
ik zit op Sint-Maria in antwerpen.
ik zat op de kunsthumaniora maar ben daar weggegooid >.>
ik doe tekenen en kan het vrij goed =]
KSO is een zalige richting ^^
ik zit int tweede ^^

ok :stuck_out_tongue:

Ik heb in tilburg op de kunstacademie gezeten. Ben voor februari gestopt. Vond het er verschrikkelijk.
Op een hbo eisen ze al veel zelfstandigheid van je, laat staan bij zo’n studie. Iedere docent zegt/eist weer wat anders van je, hebben een andere smaak. En daar moet jij maar aan zien te voldoen. Iedereen is onduidelijk.
Het enige positieve waren de andere leerlingen.

Maar ik gok dat dat bij binnenhuisarchitectuur wel anders is.

Up ! (a)

Ik wil graag als ik klaar ben met school naar de kunstacademie…
Alleen, hoe kom ik door die toelatingen :open_mouth:
Ik zit nog maar in de brugklas, en ik haal hoge cijfers voor tekenen. Sommige mensen zeggen dat ik naar de kunstacademie moet gaan, maar als ik dit hoor…Bijna iedereen stopt ermee, omdat het moeilijk en erg hard werken is…

Dus, nu weet ik het niet meer :stuck_out_tongue:

Ben je al eens naar een open dag van die academie geweest?

Ik wel, want ik wilde ook heel graag naar de kunstacademie. Nu echt absoluut niet meer. Er is vaak een loting, en er worden meestal maar weinig mensen toegelaten. En je moet idd zo’n portfolio hebben, maarja, niet iedereen vindt je werk mooi, terwijl jij zelf het misschien wel mooi vindt. Soms kijken ze van een mooi realistisch getekend landschap minder op dan een schilderij met hier en daar wat spatten verf waar ze zogenaamd van alles in zien, en waar ze wel uren naar zouden kunnen staren. Oke, toen wist ik 't meteen, ik ben weg :slightly_smiling_face:

Bovendien heb je meestal weinig kans op werk met de kunstacademie, want je moet erg creatief zijn en veel talent hebben, wil je goed worden. Dus het is alles of niets.

10mensjus per jaar :expressionless:

Ik heb 4 jaar KSO gedaan :slightly_smiling_face: zit nu mijn eerste jaar op hogeschool maar ik ben niet blij met mijn keuze, dus ga ik volgend schooljaar naar Hogeschool Sint Lukas Brussel, daar ga ik grafisch ontwerp doen. En tip aan alle mensen die kunst willen doen, je moet tegen kritiek kunnen en echt luisteren naar de raad die ze geven :wink:

Ik zit zelf op de kunstacademie nu (Artez Arnhem)
en ik vind het een beetje plat hoe je het beschrijft…

vooral het laatste wat je zegt,
de kunstacademie is niet alleen maar creatief bezig zijn en zeker niet maar 1 opleiding. je hebt verschillende richtingen en ja, bij de 1 heb je idd meer kans op een baan dan bij de ander.

ik denk dat jij het nu over vrije kunst hebt?

maar je hebt ook
Product design, mode, grafisch, docentenopleiding etc etc.

dus ik denk dat het niet helemaal waar is wat je zegt.

Je moet goed tegen kritiek kunnen en het zien als tips waardoor je je kan ontwikkelen…
dusnouja.
dat wou ik er even over kwijt.

aahh! ik zit ook op 3 havo en ik wil al zo lang als ik leef naar de kunstacademi…(of nouja, ik zei toen ik 4 was dat ik tekenaarres wou worden XD)
nu wil ik wel iets met kunst doen, en wil ik dus naar Artez in Arhnem:3
maar, jij zit er dus op,
kun je op de link die in mn profiel staat klikken en zeggen wat je ervan vind?
aangezien jij er dus wel veel verstand van hebt…?
XX n_n

je kan ook naar het grafisch lyceum (www.glr.nl) daar ga ik volgend jaar miss heen :slightly_smiling_face: niet echt iets in de kunstrichting doen maar mediamangement.

Zo te horen was ik er denk ik ook gek geworden. Goed dat ik ben gezakt destijds voor mn toelatingen :'3