Kunstacademie topic!

Ik heb me pas ingeschreven & moet toelatingsopdrachten maken, en binnenkort ernaartoe voor gesprek en toelatingsexamen…
kan je me vertellen wat het inhoud? & wat had jij allemaal meegenomen? want zoveel werk (voor portfolio) heb ik niet…

Bij welke school en voor welke studie heb je je ingeschreven? Anders kunnen we er denk ik niet veel over zeggen :slightly_smiling_face:

Volgend jaar begin ik @ kunstacedemie St joost » Breda!
Ik denk dat ik na het algemene 1ste jaar verder ga met fotografie.

hahha vergeten erbij te zetten, maar bij de Willem de Kooning Academie in Rotterdam en dan voor de opleiding lifestyle&design!

Wat het gesprek inhoudt? Je krijgt een gesprekje met 2 (of 1 of 3) leraren en dan moet jij laten zien en vertellen wat je allemaal hebt gemaakt. Ik moest eerst wat vertellen over de toelatingsopdrachten en daarna gingen ze een beetje door mijn inspiratieboekje en portfolioboek bladeren en af en toe kreeg je snel de gelegenheid om daar verder iets over te vertellen en tussendoor stellen zij je ook vragen die ook in de vragenlijst voorkomen. Het is wel belangrijk die vragenlijst goed in te vullen! En je kan je daar dan ook een beetje op voorbereiden.
Wat ik allemaal had meegenomen:

• Portfolioboek met ongeveer 15 werkstukjes van mij erin, vooral photoshop en fotografiewerk.
  • Inspiratieboekje.
  • Toelatingsopdrachten.
  • 2 zelfbedrukte T-shirts.
  • 2 uitvergrote foto’s.

Kun je misschien wat laten zien wat je ook gaat meenemen naar de toelating? En wat heb je voor het zelfportret en de 'zwart’opdracht gemaakt?

ik doe nu grafisch vormgeven op het SintLucas (MBO) zit nu in het laatste jaar en ben bijna klaar!

Volgend schooljaar ga ik naar SintJoost (HBO) en wil daar verder studeren als fotografie.

meer info en werk? zie mijn hyves nansiej.hyves.nl

Ben door naar de 2de ronde van de design academy.
Hoop echt dat ik word aangenomen…

Ben nog bezig met mijn thuisopdracht, maar dat is zo tijdrovend!
En dan ook nog met examens arg!!!

nice nice! ik ook, misschien komen we elkaar wel tegen :grinning:

Ik zit op de kunstacademie
Artez…

Is goed, als ik alles heb zal ik wel even wat laten zien. Maar ik vind die opdracht met zwart wel heel erg moeilijk hoor, met het zelfportret ben ik al bezig, maar met zwart schiet het niet echt op…

Ik zou het als ik klaar ben met mn VWO ook wel willen doen maar het schijnt dat als je het doet je je gezellige vrienden leventje wel kunt vergeten en dat het echt kei en kei hard werken is. Dus niet het denkbeeldige studentenwereldje. Weet niet hoe erg dat allemaal is , maar ik heb zoiets als je een passie hebt een droom , follow it.

Ik zit er over na te denken om ook daar naartoe te gaan na mijn middelbare school… is het daar leuk? Welke richting doe jij?

Ik wil interieurarchitectuur studeren, aan de KABK of aan de Rietveld.
KABK spreekt me niet heel erg aan, maargoed. Volgend jaar ga ik naar de opendag van de Rietveld, daar is de studie veel breder en dat lijkt me wel interessant.

ik wil ook zoiets gaan doen later…
alleen ik zit nog maar in de 2de van het vmbo…
en wil daarna nog havo gaan doen. duurt dus nog wel even :pensive:

Ik doe zelf nu versnelt een 4 jarige MBO design opleiding, en wil hierna graag naar de kunstacedemie van willem de koning in rotterdam. Het is zeker waar dat werk later lastig word, zeker op het gebied van kunst. Ik zelf wil meer de media kant op; reclame bureau’s, ontwerpstudio’s of bij een modetijdschrift branche. Grafischie vormgeving. Het is gewoon belangrijk als je 200% ervoor wilt gaan, dan lukt het je ook! Ik zelf ben ook begonnen op vmbo niveau, dus ookal moet je nog even wachten; het is het waard! Voor mij persoonlijk is het geen straf om naar school te gaan, een hobby waarvan je je werk kunt maken, is toch geweldig?

Ik zou ook heeel graag naar de kunstacademie willen gaan. Maar ik zit pas in de 1ste :frowning_face:.

Maar het komt nog wel moet toch maar tot het 4de jaar! :grinning:

Ik zei tegen me vader en moeder ik wil later naar de kunstacademie en me vader zei meteen nee dat moet je niet doen. Want dat is niets voor jouw. Enzo maar ik wil zo graag, en het lijkt me leuk en hij zegt ook dat je niet veel verdiend ofzo.

x jen. :couplekiss_man_woman:

Heb je wel werk dan?
Want ik zou alvast maar beginnen met het opstellen van een portfolio.

ik ben toegelaten aan de design academy eindhoven =D
yay!

Jaaaaa moet je doen! Haha, ik ga volgend jaar Grafisch Ontwerpen doen op de WDKA :stuck_out_tongue:
En waarom zou je dan per definitie weinig verdienen met de kunstacademie? Misschien met sommige richtingen, maar met Grafisch Ontwerpen is toch niks mis… :slightly_smiling_face:

En milkbreak, gefeliciteerd!! :grinning:

Gefeliciteerd milkbreak!

Ik heb dinsdag de meeloopochtend voor de KABK. Heb m’n portfolio en toelatingsopdracht vrijdag opgehaald bij de drukkerij. Zoek straks nog de rest van m’n portfolio uit, qua tekeningen etc…
Ik doe trouwens toelating voor fotografie. Als ik door de meeloopochtend kom hoop ik dat ik dezelfde dag nog naar de meeloopmiddag kan. Dan weet ik tenminste alles meteen, inplaats van nog een spanningen voor een andere keer.