Kunst van waardeloos materiaal

Hoihoi!

Voor het vak KUBV heb ik komend jaar het concept “de waarde van waardeloosheid” Ik wil mij dus gaan richten op het maken van kunst met materiaal wat normaal gesproken als waardeloos word gezien.

Zo kan je bijvoorbeeld met een ‘waardeloze’ wegwerpcamera foto’s maken die voor iemand heel veel kunnen betekenen. Ik zag ook een keer een tekening van een danseres,en haar rok was gemaakt van potloodslijpsel. Ook kun je van waardeloos materiaal heel veel speelgoed maken, zoals raceautotjes van wcrollen, of zelfs een compleet poppenhuis! Heb jij nog leuke ideetjes van wat je kunt doen met waardeloos materiaal? Laat het zeker hieronder achter!

mozaiek van coldplay cds

Een schilderij van de schillen van fruit.

:grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ben zelf kleuterjuf en wij gebruiken ‘kosteloos’ materiaal. Basis is hetzelfde en dan gaan we allerlei kosteloze spullen voor een kindje zetten. Dat kindje maakt er dan de mooiste dingen mee die eigenlijk ook best kunstig zijn. Ik ben grote fan van het concept! :bowing_man:

Met oude cd’s of rubberen banden kun je ook mooie dingen maken.