Kunst Opdrachten

Ik kon wel een paar topics vinden over tekenopdrachten maar niet echt iets als dit:

Ik zoek kunstopdrachten omdat ik graag creatief bezig ben maar vaak niet kan bedenken wat ik wil gaan maken.
Verder moet ik voor de kunstacademie een portfolio maken, maar ik zou graag nog een paar nieuwe dingen er bij doen. Het is makkelijker om daarvoor een opdracht te hebben omdat ze daar dan kunnen zien wat precies de bedoeling van het kunstwerk was.

(Dit topic is vast ook leuk als je iets wil maken maar geen idee hebt wat, dus het kan vast ook wel gebruikt worden als een algemeen hulp topic? Ik probeer een nuttig topic aan te maken.)

Dus: Heb je leuke kunstopdrachten? Van school of zelf verzonnen? Post ze hier…

(Als je er een hebt uitgevoerd kun je hier natuurlijk ook foto’s posten)

Alvast bedankt!

Btw: Ik zoek meer opdrachten uit de bovenbouw omdat die meestal ook met kunstgeschiedenis te maken hebben. Maar andere opdrachten zijn zeker welkom!

Leuk idee!

Wij moesten onszelf tekenen zonder een foto of spiegel. Krijg je leuke dingen van.

wij moesten voor school ooit een flipboekje maken, zo’n boekje met op elke pagina een tekening en als je er dan doorheen bladert beweegt de tekening,
is wel veel werk maar het resultaat is wel leuk ^^

Super leuk!

Btw: Ik zoek meer opdrachten uit de bovenbouw omdat die meestal ook met kunstgeschiedenis te maken hebben. Maar andere opdrachten zijn zeker welkom!

ik heb een lijstje gemaakt met de onderwerpen die ik vorig jaar voor mijn
schetsblok heb gekregen. Over het algemeen zijn het heel erg brede onderwerpen,
maar dat vind ik zelf juist leuk. Het is altijd om van iets ‘standaards’ een
onverwacht iets proberen te maken.

1. Iets uit de keuken
2. Stilleven
3. Gezicht in de spiegel
4. Een stoel
5. Een bos bloemen
6. Een zittend figuur
7. Een fiets
8. Een boom
Die eerste 8 waren potloodtekeningen, hierna ben ik met verschillende media
gaan werken.
9. Muziekinstrument
10. Vuurwerk
11. Een straf
12. Een droom
13. Vuur
14. Water
15. Wind
16. Vrije keus: “Good kitty, bad kitty”

dan nog onderwerpen voor tijdens de lessen:

• Iets in de ruimte
  • Een moment in beweging

die zijn van vorig jaar.
Momenteel ben ik bezig met:

• Monumentale architectuur

Zit trouwens in 5 VWO, we krijgen altijd van die onderwerpen waar nog van
alles me kan. Zoals nu, er zijn mensen die kathedralen en kastelen tekenen,
terwijl ik juist bezig ben met een futuristische stad. Het moeten gebouwen zijn
die op een of andere manier ‘indrukwekkend’ zijn.

Owh, trouwens, als je wilt kan ik wel ff wat scans en foto’s maken ter inspiratie?

Dit is echt heel leuk :grinning:. Ik wil ook heel graag meer onderwerpen want ik wil namelijk ook een portfolio opbouwen voor de kunstacademie. Wat heb jij zelf al voor dingen HuppelTRUT [ ik wil je ook wel bij je eigen naam noemen, dit klinkt zo raar :stuck_out_tongue: ]?

Gebruik je bij de tekeningen eigenlijk alleen grijze potloden of gewoon kleurpotloden Laura? Wat voor andere dingen heb je er voor gebruikt?

ehm, die eerste 8 simpel HB/2B potloden.
Daarna van alles.

zal ik gewoon wat dingetjes posten hier anders, morgen? Misschien dient dat ook
wel als inspiratie xD

Ja, lijkt mij in ieder geval erg leuk :stuck_out_tongue:. Wat voor dingen zijn eigenlijk sowieso handig om in je portfolio te hebben als je toelating wilt gaan doen? En wat voor dingen kan je er beter uit laten?

ik hoorde dat als je met (vooral) manga aankomt ze je sowieso afwijzen ofzo.
Tegenwoordig doen zo veel mensen dat!
Het gaat er om dat het originele dingen zijn, die je zelf hebt gemaakt. Je kan er
werk van school bij doen, maar ze zien liever de dingen die je thuis maakt.

dat heb ik gehoord xD

Naja, straks ff mn schetsblok inscannen xD

Naar welke kunstacademie willen jullie, en voor welke opleiding?
Ik heb zelf vorig jaar toelating gedaan (en ben aangenomen) in Rotterdam, ik heb de opdrachten niet meer op papier maar zou ze wel uit kunnen leggen. Misschien hebben jullie daar iets aan, omdat dat echt een toelatingsopdracht (geweest) is?
Hebben jullie je trouwens al aangemeld? Want dan heb je dus kans (verschilt per academie) dat je nog van dat soort opdrachten krijgt! Verder veel succes met het portfolio enzo! (:

Naja, ik ga me nog niet inschrijven. Zit nu in 5 vwo dus.
Ga wel kijken dit jaar :slightly_smiling_face:

je kan ook gaan kalligraferen, dat is in het begin heel moeilijk, (met een platte kroontjespen) Maar als je meer dan 10 studiebladen hebt gemaakt is het wel heel mooi, uiteindelijk moet je daar dan ook wat mee doen; koop zo’n halve piepschuimen bol, prik daar spekjes in, en plak er dropjes op, en bij de action heb je van die platte lolly;s! En dan kalligrafeer je daar je naam op! Het is best eenvoudig maar heeft wel een heel mooi effect! :slightly_smiling_face: En het is best uniek… Het ziet er dan uit als een taartje… Ik heb het ook gedaan voor shcool. ik zal binnenkort wel even foto;s plaatsen!

Laatst heb ik een opdracht moeten doen van Pop-art. Dan moest je een reclame zoeken, en dan natekenen en bijvoorbeeld de teksten veranderen ( bij de meeste werd dit dan iets negatiefs )Werk heb ik niet thuis liggen, anders had ik een foto geplaatst, want volgens mij is dit niet echt duidelijk xD

http://i36.tinypic.com/x35pwj.jpg

http://i37.tinypic.com/ic5s8p.jpg

Ze staan alleen niet goed om maja xD

Het is heel leuk presenteren als je het in zo;n multivlaai taartendoos doet :wink:

Haha dat ziet er inderdaad leuk uit hierboven!
Je hebt er alleen niet zoveel aan voor een kunstacademie-portfolio, maar het is wel echt heel leuk :stuck_out_tongue:

een naam van een vogel uitbeelden. Dus stel je neemt een Koekoek, dan maak je een Koe en een koekje. Klinkt nu best wel als een kinderachtig iets. Maar ach

of je gaat naar de dierentuin, en tekent het dier na met hoe ide heet…

dus als je een olifant hebt dan moet je de T als een slurf maken… Kan heel mooi worden als je het leuk uitwerkt… xD

ja ik heb allemaal leuke dingen maar volgens mij niet echt iets voor de kunst academie.

@Floep: beetje dit idee? →
http://www.large-online.nl/pics/300_149755a.jpg

lijkt mij iig wel leuk om te doen :slightly_smiling_face:

Ik weet ook echt niet wat ik zou moeten maken voor een portfolio. Ben er eerlijk gezegt ook niet echt mee bezig, maar het zou wel slim zijn, aangezien ik ook naar de Kunstacademie wil.

laat me je een tip geven: je wordt echt niet aangenomen als je portfolio al verkeerd spelt.