kunst of geschiedenis? help

Ik zit in VWO3 en moet profiel kiezen. Ik ga NT/NG doen. Maar ik zit nu heel erg te twijfelen in mijn vrije deel tussen kunst en geschiedenis. Ik vind het allebei heel erg leuk, maar ik kan geen keuze maken. Wat lijkt jullie het handigst?

Ik zou het eigenlijk ook niet echt weten. Misschien kan je de positieve en negatieve dingen van allebei opschrijven en kijken wat dan het beste uit komt?

geschiedenis vind ik het nuttigst.

Geschiedenis vind ik geweldig en leerzaam.

ik zou kunst doen. aangezien je met nt/ng later toch niet echt de geschiedenis kant enzo gaat doen lijkt me. en kunst is toch nog handiger dan je denkt. en dan heb je niet alleen maar denkenvakken als je begrijpt wat ik bedoel.

Geschiedenis. Vind ik een stuk nuttiger als kunst en je hebt nog wat algemene kennis enzo.

Ik heb het nu allebei. Sommige dingen die je leert bij kunst komen ook terug bij geschiedenis en andersom. Persoonlijk vind ik kunst interessanter, dat is ook zo ongeveer de enige les waarbij ik echt oplet zegmaar hahaha. Ik zou dus kiezen voor kunst.

Kunst is zo verschrikkelijk, ik heb geschiedenis EN kunst, en als ik kunst had kunnen laten vallen had ik dat echt echt echt gedaan.

Kun je niet allebei doen? Ik mocht een extra vak omdat ik niet kon kiezen…

ja, heel misschien allebei. Licht aan het rooster. Ik zit zo erg te twijfelen. Kunst vooral omdat je bezig bent met je handen + kunstgeschiedenis lijkt me wel interessant. Maar geschiedenis vind ik gewoon super leuk.

Ik zou kunst doen, ik kies zelf ook tekenen en dat is twee uur in de week tekenen en ook een uur kunstgeschiedenis. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat op jouw school werkt.

Je moet Kunst kiezen, ik zit nu in de 4e, als je kunst kiest krijg je er kunst geschiedenis bij, zo heb je dus een beetje van beide!

Ik zou absoluut geen kunst doen, ik heb zelf dat vak, maar het is hartstikke zweverig en je hebt er in principe niets aan. Ja, je hebt een iets betere ‘algemene ontwikkeling’ omdat je bijv. wel eens van de villa’s van palladio hebt gehoord, maar als je kunst interessant vindt, kun je je altijd nog inlezen.

Ik zou geschiedenis kiezen. Ik vind het nuttiger dan kunst.

Ik moest kiezen tussen drama/kunst en M&o, maar uiteindelijk toch voor M&O gekozen. Bij kunst had je meer uren en drama kost veel tijd door de toneelstukken die je moet doen.

geschiedenis, ik denk niet dat je met je NT/NG profiel veel hebt met kunst.

Ja, geschiedenis is het nuttigst. Kan je veel meer mee bereiken denk ik.

Wat valt bij jou op school onder “kunst”? Kunstgeschiedenis? Want dat heb ik ook gehad. Ik vond het echt interessant! Kon overigens niet kiezen voor geschiedenis en ik had ook een n&g profiel (: