kunst examen

ik heb dinsdag, woensdag en donderdag praktisch kunst examen van kunst.
het thema is echt lastig. je mag dus niet zomaar een dier tekenen/schilderen

De examenopdracht van dit jaar luidt: ontwerp en maak een werkstuk waarin je een dier verbeeldt, dat een bijzondere betekenis of functie voor jou heeft of jou fascineert. Deze opdracht mag ruimtelijk uitgevoerd worden of tweedimensionaal.

hebben jullie misschien ideeën wat ik kan maken?

Ten eerste; welk dier fascineert je?

een tijger ofzo

Een tijger ofzo.
Waarom voel jij je verbonden met tijgers?

omdat ik het mooie dieren vind, en leuk om te tekenen/schilderen

Dat is geen reden waarom je je ermee verbonden voelt.
Ik kan schoenen ook mooi vinden, maar dat betekent niet dat ze van mij zijn.
Jij moet voor jezelf een dier bedenken waarmee je jezelf kan identificeren of een dier dat je altijd al gefascineerd heeft. Denk aan de karaktereigenschappen van de dieren of oude godsdiensten waarmee ze verbonden waren.
Je gaat een kunstwerk maken dat jezelf verbeeldt.
Ik heb ook ooit dieren gemaakt voor kunst, om een mythe te verbeelden (ook een verhaal, net als jij, jij bent ook een verhaal)
Even het plaatje opzoeken

hmm oke is goed

http://img51.imageshack.us/img51/9992/afb135.jpg

Dit is mijn tekening over de mythe “Het oordeel van Paris”
Het zijn drie godinnen die alledrie de gouden appel met de inscriptie ‘voor de mooiste’ willen krijgen.
De godinnen zijn Athene, de uil, de uil staat voor wijsheid.
Aphrodite, de zwaan, de zwaan staat voor schoonheid.
En tot slot Hera, de pauw, de pauw straalt trots en macht uit, dit bezat Hera ook, zij was namelijk de oppergodin.

mooi gedaan, en leuk idee.
http://img407.imageshack.us/img407/9629/foto0044k.jpg

dit heb ik gemaakt met kunst een paar weken geleden. zo soort iets wil ik weer maken, tenmisnte met acryl verf.

Ik zeg niet dat je het zo moet doen, maar het is wel een voorbeeld (maar dan over andere ‘mensen’)
Je kan bijv. bij jezelf naar je sterke en zwakke persoonseigenschappen kijken en een dier proberen te vinden die daar bij past. Als dit er nou heel veel zijn, kan je ook een dier zelf maken met stukjes uit andere dieren.

Dat is bij dit schilderij ook gedaan.

http://www.abcgallery.com/E/ernst/ernst24.JPG

Max Ernst. L’Ange du foyer ou Le Triomphe du surréalisme

Je kan natuurlijk ook totaal iets anders doen, maar ik zou er wel over na denken.

Ik zou gaan voor de Giraffe.
Een groot dier dat ver kan uitkijken over alles.
Dat staat voor mij als: vooruit kijken naar mijn toekomst.

Een giraffe kan daarnaast ook gewoon met zijn kop bij de grond.
Wat weer staat voor: ook graag dichtbij blijven en blijven wie ik ben.

is een leuk idee, ik zal daar ook is over na denken.
bedankt he!

Ik denk dat ik zelf zou gaan voor een jachtluipaard.
Ik hou echt van snelheid en dat is het snelste landdier. Verder vind ik hem mooi en gracieus, wat opzich ook bij mijn uiterlijk en manier van doen past.
Verder heeft een jachtluipaard veel vrijheid, waar ik ook van hou, ik heb mijn ruimte nodig en ben geen kuddedier.
Als je naar deze eigenschappen kijkt, vergeet je bijna dat het een roofdier is, er is meer dan alleen het oppervlakte. Dat heb ik ook, ik kan mensen echt verbazen met dingen die ze nooit van me verwacht hadden (niet mensen die me door en door kennen, maar de rest wel)

oke, ik ga zelf ook is kijken wat voor dier er bij mij past.

Leuke opdracht!
Ik zou voor een kwal gaan: die is zowel mooi als dodelijk.
En ze bewegen zo traag en sierlijk door het water, dat vind ik zelf heel intrigerend.
Misschien is dit ook wel ergens een weerspiegeling van mij, op een afstand lijk ik te benaderen maar als je niet voorzichtig bent, kun je gestoken worden.
Daarnaast is een kwal ook heel kwetsbaar.

ik zou voor een vogel kiezen omdat die ook veel vrijheid hebben en bovendien the sky is yours, dat lijkt me echt geweldig als je door de lucht kan vliegen waar je maar heen wilt.