Kunst als extra vak.

Hey,
Ik ben erg aan het twijfelen of ik kunst als extra vak zal kiezen. Morgen komt het erop aan en moet ik mijn profielkeuze inleveren. Nou ben ik zo dom geweest om niet naar kunst voorlichting te gaan. Iemand die kunst heeft in 4 of 5 havo? Het zou fijn zijn als iemand me kan uitleggen wat ik me erbij moet voorstellen. Qua theorie leren en qua praktische opdrachten. Of het moeilijk is en dat soort dingen.
Liefs!

Ik heb kunst en zit nu in vijf havo.
Bij ons is het best wel makkelijk. Pratijk is bij ons een opdracht en dan daar je eigen visie op maken zegmaar.
En theorie een keer in de week en dan kunstgeschiedenis leren. En dat klinkt erger dan je denkt, want de boeken zijn lang zo erg niet.

Ik zit nu zelf in 6VWO en heb er echt spijt van dat ik kunst heb gekozen. De toetsen waren altijd hééél goed te doen, omdat het gewoon typische leervragen waren (van wanneer tot wanneer was die en die periode, wat zijn de kenmerken van die periode, bla bla) maar dit hangt natuurlijk van je docent en zijn/haar toetsen af. Máár, we zijn nu aan het oefenen voor het examen, en ik kan je vertellen: dat is echt killing. Of nouja, op VWO niveau in ieder geval, het is zooo anders dan alles wat we in de les besproken hebben en waar de toetsen over gaan.

Nou ja hier heb je misschien niet echt iets aan, maar toch :stuck_out_tongue:

Klinkt opzich wel oké. Alleen dat examen maakt me bang haha. In ieder geval bedankt voor jullie uitleg!

Kunst is echt heel lastig hoor! Het zijn vooral inzichtvragen dus als je daar goed in bent+je moet heel goed kunnen lullen…

De jaren voor het examen zijn wel heel makkelijk (bij mij iig).

Het is niet makkelijk, maar als je het écht tof vindt moet je het zeker kiezen. Je kunt een extra vak altijd laten vallen als het niet lukt. Ik doe 6vwo met kunst en het is al 3 jaar mn favoriete vak. In de bovenbouw kan je er zoveel meer mee dan in de onderbouw, met die stomme opdrachten. Het centraal examen is niet makkelijk, maar als je gewoon oplet in de les en alles goed bijhoudt moet het lukken.

Ik heb kunst in combinatie met drama gedaan, de kunst lessen vond ik nooit zo boeiend.
Maar als het een extra vak is kun je het toch gewoon weer laten vallen als je het niets vind?

ik heb ook kunst gehad. maar ik heb op havo altijd muziek als extra vak gehad, daar moesten we examen doen ik kunst- & muziek geschiedenis. dat was dus dubbel leren.

daarna ging ik vwo doen en heb ik kunst gekozen omdat dat alleen maar kunstgeschiedenis was en ikd aar dus al een hoop van wist.
ik vond d elessen ubersaai en echt niks toevoegen. ook het examen is totaal niet moeilijk. je meot je verstand op nul zetten en precies beschrijven wat je ziet meer niet.

Ik heb kunst (VWO). Ik vind het een leuk vak, omdat je het grootste deel gewoon bezig bent met tekenen, schilderen, etc etc. Je krijgt gewoon een onderwerp, een paar voorbeelden, een opdracht, en gaan met die banaan. Er zijn dan ook hoge cijfers te halen voor die opdrachten, zolang je maar creatief en origineel bent.

Verder, het leren: Tsja, stampen, er zit niks anders op. Maar als je het interessant vindt, zeker doen!

Ik had het in 5havo. Boekjes zijn heel dun, weinig stof, logische stof, gewoon stampwerk. En leuke opdrachten, maar verschilt per school wat voor opdrachten. Wij hadden bijv schilderen, schetsen, nog iets wat ik niet meer weet, en een vrije opdracht. Het is leuk, wij hadden ook excursies, en doordat er praktijk bij zit wordt het niet zo saai. Makkelijk te halen vak.