Kunst algemeen VWO 2011 examen

Morgen kunst examen!
Hier de laatste kans om alle vragen te stellen en elkaar te helpen!

onderwerpen:
-hofcultuur
-burgercultuur
-moderne en massa cultuur!

Kan iemand mij uitleggen wat theater van de wreedheid is? Ik heb het al gezocht op google maar vond geen uitleg.

http://forum.girlscene.nl…2011/list_messages/176266

Als we nu voor elk ding appart een topic gaan maken heeft dat topic niet meer zo veel zin…

theater van de wreedheid is zeg maar dat deze acteurs fysiek en geestelijk helemaal uitgeput worden zodat alle emoties rauw zijn en puur (daarmee het wreed zegmaar) en daarmee wordt het optreden ook veel puurder.

Theater van de wreedheid? nog nooit van gehoord! Staat dat in je boek, zo ja, welk boek?

kippenpop dat snappen we ook wel, maar dit is omdat daar alles door elkaar loopt.
Intervention, snap je het nu?

Hoofdstuk 13 bespiegeling, blz 188

Alle vragen gingen door elkaar dus er is hier nog speciaal een topic voor geopend.

Maar waarom is dat topic er dan? Nu kunnen jullie over elk vak een topic openen en heeft dat topic toch geen zin meer? Of ik ben nu heel stom…

Ik ben zo bang voor morgen…
Ik heb het gevoel dat mijn school gewoon de verkeerde stof / te weinig stop opgeeft! Ik hoeft alleen H5,6,7,11,12,15 en 16 te leren…

bij theater van de wreedheid worden acteurs dus zover uitgeput dat de oergevoelens naar boven komen en dat het een puur en oprecht toneelstuk wordt.

Ja dankje! @etenisleuk het staat in de bespiegeling ik weet alleen even niet meer waar.

Oki ik snap utt :wink:

Martine, welke boek heb je?

Nu kunnen we gewoon wat gerichter vragen stellen :slightly_smiling_face:

De bespiegeling!

Ik moet (heb de bespiegeling als boek) H 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 15, 16 leren

Bij mij komt daar nog hoofdstuk 4 bij, maar dat was meer voor wat voorkennis. Eigenlijk ook nog hoofdstuk 1 omdat dat over de Klassieke Oudheid gaat maar die leer ik ook niet. Wel de esthetica want de ideeeenleer van plato en aristoteles zijn wel belangrijk!

@martine, ik hoofdstuk 13 en 14 staan niet heel veel belangrijke info dus ik zou me er niet te druk om maken. Het gaat gewoon een klein beetje verder op Modern zeg maar.

Ik had nog een vraagje, wat is nou echt het verschil tussen een happening en een performance?