Kunnen pinpas en telefoon samen in één hoesje?

Halloo,

Ik heb een vraagje. Ik heb net mijn nieuwe telefoonhoesje binnen gekregen, waarbij je aan de rechterkant je telefoon kan doen en aan de linkerkant pasjes (bijv. pinpas). Maar ik zat te denken: ‘Wacht. Mag een pinpas tegen een telefoon aan zitten ivm. die magneten shit…’
Ik gelijk Googlen als een gek, maar ik kon alleen iets vinden uit 2010. Daar stond dat je pinpas en telefoon niet bij elkaar in een broekzak konden, maar dat in ‘de toekomst’ de pinpassen een ander soort dingetje krijgen en dat het dan wel kan ofzo.
Volgens mijn Google-kunsten leven wij nu dus in die ‘toekomst’. We hebben nu niet meer zo’n magneetstrip, maar een EMV-chip (dacht ik ergens gelezen te hebben). Maar Google was echt super vaag hier over.

Dus nu is mijn vraag aan jullie:
Hebben jullie hier ervaring mee? Is bij jou of bij je vrienden een keer zijn pinpas kapot gegaan toen hij zijn pinpas bij z’n telefoon had gestopt?

Heb jij een nieuwe pinpas? Nieuwe pinpassen hebben geen magnetische strip dus kan de pinpas ook niet demagnetiseren waardoor die onbruikbaar wordt.

citaat:
Geen magnetische strip betekend ook minder last van een defecte pinpas door het magnetisch veld.

Alhoewel ik me begin af te vragen hoe betrouwbaar die site is aangezien deze vol spelfouten staat.

Ligt ook aan je telefoon. Zo had ik een blackberry die zo magnetisch was dat mijn haarspeldjes e.d. eraan bleven ‘plakken’. Die telefoon heeft dus ook fijn mijn pinpas geblokkeerd terwijl ik ze nooit samen in een hoesje/broekzak of iets deed.

Ik heb nu een Sony Xperia S. M’n pinpas verloopt in Mei 2017 :wink:

Ik heb altijd mijn pinpas achter mijn telefoon zitten, dus samen in een hoesje. Nog nooit last van gehad. Weliswaar net een pinpas van een halfjaar en een iPhone 5, ik weet niet of je hier wat aan hebt.

Met m’n iPhone 4 gaat het nog steeds goed!

Mijn pinoas is geblokkeerd door het drukknopje van mn portemonnee, zelf zo weinig is al nodig… Al heb ik mn nieuwe pas nog niks gehad en die zit altijd bij mn galaxy ace…