kunnen jullie mij helpen?

ik wil heel graag afvallen, en ik weet dat er al topics over zijn.
ik ben ongeveer 1.70 M lang, en ik weeg 68 kilo. ik wil graag naar de 55. een tijd geleden at ik best veel koekjes enzo. nu helemaal niet heel af en toe 1tje. maar ik weet echt niet wat voor diet ik moet volgen, kan iemand mij helpen? Jullie geven altijd goed advies enzo, dus ik zou het fijn vinden als jullie mij helpen.
xx

Gewoon gezond etenop dezelfde tijdstippen. buikspieroefeningen, stevige wandelingen, unnen ook helpen.

[i]proberen van de koek-snoep-chips en al die vette troep af te blijven,
veel water drinken,
gezond eten
wat ik s’ avonds altijd doe is; buikspier oefeningen, en trappelen met me benen!

eigenlijk zijn het een beetje de standaard dingen die iedereen als tip geeft!
maar veel succes!![/i]

of misschien samen met een vriendin 1 of 2 keer in de week hardlopen… kauwgompjes helpen vaak tegen snoepzucht… (heb ik helaas ook vaak last van)

Dankjee wel!

hmm ja wat hierboven al staat,ik weeg nu ook iets van 60 omdat ik toeneerst teveel at.ik wil echt weer terug naar 50!dus dat word hardlopen voor mij…

succes dan! hoop dat het je lukt!

ik weeg 55 en wil ook terug naar 50!!

60 kilo is voor jou lengte normaal, dus ik zal eerst maar proberen tot dat te komen.
De helft minder eten, en elke avond oefeningen helpt wel.

De helft minder eten? Lijkt me niet zo’n verstandig advies.
Eh tegen de zoete trek (als je het lust) eet ik meestal een rijstwafel met light-jam van hero…Zit bijna niks aan caloriëen in, maar dan heb je wel even wat zoets naar binnen.
Én als je honger hebt wil wat drinken ookwel eens helpen, koffie verkeerd vult bijv. errug goed. Maar als je nog steeds honger blijft houden, gewoon wat eten! Miss is dat wel het ideale gewicht voor je . :wink:
Wat eet je nu ongv. op een dag dan?

55 is een prima gewicht, voor elke leeftijd
Ik snap niet dat je naar de vijfitg zou willen gaan

Lange termijn doelen stellen. Hou bv aan dat je over 3mnd echt 5 kilo afgevallen bent, zonder jojo effect. Je kan ook snel dieten en paar kilo’s afvallen maar dat hou je toch niet lang vol. Dus stel reële doelen. Niet dramatisch gaan dieten.

Kleine stapjes:

  1. verminder je koekjes en snoepjes inname. Af en toe mag je wel een koekje. → balansdag. Eet je de ene dag 2 koekjes, eet dan 2 dagen geen koekjes enzovoort.
  2. Veel water drinken. Groene thee helpt met afvallen, missch ook een optie? ( wel zonder suiker)
  3. niet je ontbijt overslaan
  4. eet veel groenten en fruit ipv je koekjes
  5. Niet meteen je eten halveren, maar begin met 1/3 minder te eten, en kijk of je dan alsnof verzadigd gevoel hebt…
  6. meer bewegen.