Hai iedereen!
Ik heb dit jaar een tussenjaar, en wil graag gaan werken in het buitenland. Nu heb ik echt een perfecte vacature gezien, maar ik heb nog nooit zo’n ‘formele’ sollicitatiebrief geschreven. Ik heb namelijk alleen maar in een supermarkt en in een kroeg gewerkt. Ik wil deze baan supergraag, dus zouden jullie me kunnen helpen met de brief :’) Al vast superthanks, jullie zijn allemaal onwijze helden!!
Ik heb nu dit:
Beste meneer/mevrouw,
Op de wereldwerk website zag ik dat u op zoek was naar gemotiveerde medewerkers die een
langere periode willen komen werken in Zweden. Dit lijkt mij de perfecte vakantiebaan voor
mij, omdat ik ten eerste deze gehele periode beschikbaar ben en ik de tijd ontzettend graag
op deze manier zou willen vullen. Ook ben ik erg geïnteresseerd in Scandinavië. Ik vind de
natuur er prachtig! Om heel eerlijk te zijn heb ik nog nooit geskied, maar wel heb ik ervaring
als serveerster en barkeeper. Werken met mensen spreekt mij ook erg aan, in een team,
maar ook klanten voorzien van de dingen die zij nodig hebben. Problemen oplossen, en snel
nadenken zijn dan ook wel mijn sterke kanten. Ook ben ik erg energiek en gemotiveerd, lange
dagen werken zijn geen probleem.
Ik vind hem echt heel kort, misschien moet er nog in dat ik een goede teamplayer ben, sociaal en een doorzetter oid? Ik heb alleen het gevoel dat ik zo vaak het woord ‘ik’ gebruik en dat mijn brief zo eentonig is ofzo…