Kunnen jullie me helpen?

Hallo, ik krijg voor m’n verjaardag een camera, en ik moet nog kiezen welke. Alleen ik weet niet welke, ik wil een spiegelreflex camera. Ik weet niet welke merk, Nikon en Canon lijken me goed. Ik ben een beginner, ik vraag me af of het moeilijk is om mee te werken, is dat ook zo? Ik weet ook niet wat sommige dingen betekenen, zoals Beeldstabilisatie, Rear curtain en dat soort dingen. - weet iemand een goede & makkelijke site met uitleg van dingen? -
Ik wil een camera die hele mooie en goede foto’s maakt, met meer dan 10 MP en het liefst ook HD filmen. En een niet té dure camera, dus iets van 1000 ofzo. Liever rond de 500 - 600. Meer kan ook, ik heb geen budget, maar ik vind het niet zo leuk als mn vader zoveel moet betalen haha :blush: Kunnen jullie me alsjealsjealsje blieeeft helpen? :blush:

Nou ik heb een nikon d5000, kan er ook gewoon mee filmen! Maar als je een nieuwe nikon of een canon koopt is het sowieso al een goede camera en maakt het verder niet veel uit! Ik geloof dat de canon eos 1000d een goede beginnerscamera is en mijn nikon is ook een fijne beginnerscamera.
Ik zelf heb ook maarzo mijn nikon gekocht zonder dat ik ergens verstand van had, maar ben er zeker blij mee! Je leert alles vanzelf als je je camera gebruikt! En bij de bieb kun je boeken huren die specifiek over jou camera gaan met makkelijke uitleg, heb ik heel veel aan gehad!
Dus ik zou vooral kijken naar welke jij fijn in je hand vind liggen, gewoon even naar een winkel gaan! Er zit verder niet heel veel verschil tussen alle (goedkopere) camera’s naar mijn mening! (Tenzij je opeens een camera van boven de 1000 koopt dan zit er wel iets verschil in maar die zijn dan ook voor echte professionele fotografen!)

Heeft de nikon d5000 een ingebouwde flitser?

Elke DSLR heeft een ingebouwde flitser.

Waarom wil je persee een minimaal aantal mp als ik vragen mag?
Er is hier trouwens een centraal topic voor waar meerdere mensen je kunnen helpen; http://forum.girlscene.nl…_2/list_messages/234567/6

Ga eerst maar ff lekker op vergelijkingssites rondkijken enzo, dan kom je er vanzelf wel uit.

http://forum.girlscene.nl…ng_2/list_messages/234567
Mag daarin.