kunnen jullie me helpen?

Ik weet dat er een aparte jongens en whatsapp topic is, maar krijg daar nooit antwoord op mn vraag haha, dus doe ik het maar even apart…

Mijn vriend en ik appte vroeger zeg maar best wel veel, tegenwoordig is het echt weinig. Hij appt niks meer uit zich zelf en ik moet altijd maar het gesprek beginnen. Het voelt alsof het van 1 kant moet komen. Ik vraag hem vaak dingen en app m al niet meer zoveel als eerst. Ik weet op een gegeven moment ook niks meer te zeggen. Alleen ik zie dat hij zo vaak op app online is en dan denk ik man, ben ik nou altijd de gene die een gesprek moet gaan beginnen. Ik ben je vriendin… maar ik heb vaak het idee dat anderen belangrijker zijn dan ik…
Hoe kan ik mijn vriend dit nou het best duidelijk maken, dat ik t jammer vind dat hij mij niet uitzich zelf appt, zonder iets gemeens te zeggen? want ik bedoel hij doet het denk ik niet bewust…

Met hem erover hebben. Vraag waarom hij niks meer uit zichzelf appt, dat je dat jammer vindt. En inderdaad niks gemeens zeggen, maar er gewoon rustig met hem over praten.

Ik zou vragen of hij zich ervan bewust is dat hij dat doet. Laat hem maar verklaren waarom hij jouw niet spontaan appt.

Ik zou het hem ook gewoon vragen. Je kan zeggen dat het jou opvalt en of hij het om een reden doet.