Kunnen jongens genieten van de liefde?

Ik heb zelf nog nooit gezoend en ik heb ook nog nooit een vriend gehad, maar mijn idee van de liefde is heel lief en onschuldig. Lieve woordjes, knuffelen en romantische avonden, je kent het wel.

Nu ik ouder aan het worden ben, begint dat beeld van de liefde stukje bij beetje uit elkaar te vallen. Ik ben nu zeventien en ik heb het idee dat jongens helemaal niet zitten te wachten op romantiek en afgezaagde liefdesperikelen. Kunnen jongens daar echt van genieten? Of doen ze er alleen maar aan mee omdat meisjes dit zo graag willen?

Hoe vinden jullie een balans? Of kijk ik er te pessimistisch tegen aan? Dat kan ook, natuurlijk.

Haha dit stukje zou ik precies ook geschreven kunnen hebben. Heb dan al wel liefdes gehad maar twijfel soms nogsteeds of mannen er echt van houden. Ik kan je niet helpen dus.

Sommigen wel ja. Maar zeker niet allemaal.
En al zouden ze het doen gewoon omdat het meisje het wil, is toch lief :grinning:

Nou mijn vriend is 10000x romantischer dan dat ik ben. Het liefste knuffelt hij de hele dag met me en vindt het verschrikkelijk erg als ik naar huis ga/hij naar huis moet. Dus ja, jongens kunnen echt heel erg genieten van de liefde :slightly_smiling_face: zolang ze maar verliefd genoeg zijn.

hmm lastige vraag :stuck_out_tongue: mijn vriend vind romantische dingen doen wel leuk (bijvoorbeeld samen door rome struinen en eigenlijk nergens naartoegaan. voor een snackbar een rode roos voor me kopen van een straatverkoper (en afdingen :grinning_face_with_smiling_eyes: )) dat vind ik romantisch. hij is ook erg van het knuffelen maar dat verschilt per jongen denk ik :stuck_out_tongue:

Ja hoor, er zijn genoeg jongens die daar ook van houden. Maar zoals Lamametswagg al is niet elke jonge daar fan van.

Mijn vriend wel hahaha, die vind knuffelen etc. helemaal geweldig terwijl ik soms juist zoiets heb van; hee we kunnen ook wat anders gaan doen xD

ja, jongens kunnen er heeeel erg van genieten. Mijn vriend zelfs veel harder dan ik. Hij houdt van knuffelen, is altijd supergelukkig als ik voor zijn verjaardag zelf iets maak ipv iets koop, vraagt 's nachts altijd om mijn arm rond hem te leggen enzo.
Dus ja is het juiste antwoord op je vraag.

Mijn eerste vriendje had ‘meer’ ervaring en zei na 3 maanden voorzichtig dat hij van me hield. Hij was het meest romantisch van ons beide, want ik was nogal verlegen. Dat klinkt best wel raar nu ik dit zo schrijf, want het is pas 6/7 maand geleden dat we kregen, dat ik mijn eerste vriendje kreeg. En het is nu net twee maand uit en ik mis hem verschrikkelijk erg.

Bij mijn tweede en, op dit moment, laatste vriendje was het hele verkering gedoe veel minder romantisch en ik begon haast te betwijfelen of hij me wel daadwerkelijk leuk vond. Omdat hij ook niet zo romantisch deed en lieve woordjes zei zoals mijn eerste vriendje het zei.

Ik denk dat jongens wel kunnen genieten van de liefde, maar dat het ook met openheid te maken heeft. Bij de ene relatie zal het hele gebeuren veel opener zijn terwijl het bij de andere relatie veel geslotener kan zijn.

Interessante reacties. Ik had namelijk meer de gedachte dat jongens veel praktischer zijn ingesteld dan emotioneel. Maar aan jullie verhalen te horen zit ik er toch een beetje naast… Goed nieuws, lijkt me!

Er zijn er echt genoeg jongens die romantisch zijn hoor! Ik heb veel jongens vrienden en als je die af en toe hoort :stuck_out_tongue:

Ja hoor! Mijn viend iig wel :slightly_smiling_face:
Hij is echt super lief, altijd behulp- en zorgzaam, laat echt merken dat hij van me houd en zijn familie zegt ook dat hij zich gelijk veel blijer gedraagt al ben ik er :couple_with_heart_woman_man: Hij hoeft niet gelijk romantisch te zijn om te laten zien dat hij ook kan liefhebben, maar ik ben van mening dat er genoeg jongens echt van liefde kunnen genieten

Wow, dit is echt precies mijn visie van een half jaar geleden! En toen ontmoette ik mijn vriend, ghihi. Zegt al genoeg denk ik, maar nog even een preciezer antwoord, ja, er zijn zeker jongens die daar echt van genieten. En ik zeg niet dat het altijd zo is, maar als ze er niet van genieten hebben ze waarschijnlijk niet het juiste meisje!:slight_smile:

-Sorry, even offtopic-
Je mist je oude vriendje en hebt na 2 maanden al een nieuwe? *vraagt voorzichtig* Zit het dan wel goed tussen jullie?

Ja natuurlijk. Het zijn ook gewoon mensen met gevoelens hoor, geen aliens. Natuurlijk genieten zij van liefde. Misschien niet altijd van affectie, maar zeker wel van liefde.

Jongens van 17 zijn meestal ook totaal niet opzoek naar een vaste relatie. Ze willen lekker aan klooien met meiden die ze knap vinden en daar blijft het bij.
Niks serieus.
Als ze wat ouder worden, rond de 23/24 worden ze serieuzer en komt er een of andere ‘settle drang’ opzetten en zoeken ze een vrouwtje waar ze een toekomst mee willen hebben.

maar jongens kunnen zeer zeker genieten van liefde ja! misschien nog wel meer dan wij meisjes.

Precies dit dus… Mijn ex is bijna 23, en hij kon er zeker van genieten, maar soms ook totaal niet…

Mijn vriend is alles behalve romantisch. Hij vind het echt verschrikkelijk om te zoenen. Zowel thuis in bed als buitenshuis gewoon omdat ie het te klef vind.
Ook zijn de keren dat hij tegen mij ik mis je zegt echt op een hand te tellen in 1,5 jaar en uitstapjes houd ie niet van.
Maar daarbuiten houd hij wel van knuffelen en arm in arm lopen vind hij geen probleem en als ik iets regel gaat hij wel met me mee:)
Hij is gewoon niet zo romantisch maar ik weet dat hij echt van me houdt en om me geeft. Dat maakt heel veel goed:)

Ik denk dat dit heel erg verschilt per jongen. Ik geloof niet dat alle jongens het alleen doen omdat meisjes het zo graag willen. Ik denk toch wel dat meisjes over het algemeen wat meer die fantasietjes hebben over de perfecte relatie; lieve woordjes, knuffelen, leuke dingetjes doen etc.

Ik denk dat dat per jongen verschilt. De ene zal er meer van houden,als de ander.