kunnen geesten voorwerpen oppakken? (als je erin geloofd?)

ik heb in mijn kamer een kaarshoudertje staan bij mijn tvtje. ik weet dat ie er nog stond voordat ik wegging, maar toen ik op was gestaan en later weer naar boven kwam stond hij opeens bij het keyboard…
niemand is meer op mijn kamer geweest, laat staan naar boven gegaan, en dat kan ik met zekerheid zeggen.
heeft iemand een logische verklaring?
want ik geloof op zich wel in geesten, maar zouden die dingen kunnen oppakken en verplaatsen?
ik vind het zo raar… en eng…

ik geloof er wel in. en heb ook wel eens meegemaakt dat het is gebeurt… dus ik denk van wel, ik geloof van wel…

ik denk het ook namelijk.
maar wat willen ze ermee zeggen?
en waarom bij mij?

Nee lijkt me niet.

Laatst was ik mijn was aan het opruimen, en toen ik na een half uur weer naar mijn kast ging lagen een paar strings en bh’s ineens in een andere kast. Weeeeeeeeeeeird, ik was alleen thuis

dan kan van alles zijn? is er bijvoorbeeld iemand in je omgeving die dood is gegaan? kan iemand zijn die je niet kent… kan aan je huis liggen, of aan het voorwerp…

ik geloof niet in geesten.

er zijn de laatste tijd veel mensen in mijn omgeving doodgegaan…
maar het moet iemand zijn die iets met muziek had, want het kaarshoudertje stond bij het keyboard…

het kan ook dat jij van muziek houd? en het iets met het kaarshoudertje te maken heeft. van wie heb je hem bijvoorbeeld gekregen? echt zo moeilijk ;p, kan echt van alles zijn.

Ehh, ik zou er niet gelijk zoveel achter zoeken :stuck_out_tongue: Je weet niet eens óf het een geest ofzo was :stuck_out_tongue:

Ik hou het kort:

Nee.

ik hou enorm van muziek en voornamelijk van piano muziek :S
het kaarshoudertje heb ik van mijn oma gehad, maar dieleeft nog gewoon

Ja, maar dan moet zo’n geest veel kracht hebben. Dus het kan, hoogstwaarschijnlijk, niet zo zijn dat het iemand is die pas overleden is; geesten krijgen met de tijd meer kracht zeg maar. Als het al zo is dat een geest dat gedaan zou hebben.

okeee, wist ik niet… maar het kan ook bijvoorbeeld aan je huis liggen. Wij hebben het zelf ook gehad met een soort van kaarshouders… maar dat huis was gewoon echt vaag. m’n moeder heeft ook echt van alles onderzocht, opgezocht, met een medium gepraat enz, maar het lag waarschijnlijk gewoon aan het huis.

Ik geloof er totaal niet in… dus mijn bronnen etc zullen niet echt goed zijn :slightly_smiling_face:

Maar ik heb wel eens gelezen dat als een geest iets heel erg graag wil hij dat dan kan doen… zoals bijvoorbeeld uhm… ( heel slecht voorbeeldje O:’) ) Piet vermoord Klaas en klaas wordt een ‘geest’, nu wil Klaas Piet wat aan doen en Piet ligt gewoon te slapen als Klaas hem soort van wil wurgen voor Payback zeg maar en daardoor krijgt Piet schrammen op zijn lichaam (Ja dat had ik ook gelezen :’) ) dus doordat Klaas zo boos is en hij het heel graag wil kan dat door de kracht of iets daarvan…
Mijn perfecto verhaal… ghehe nee ok het was zoiets ^^(hoeft niet waar te zijn)
en dat van daddledoo had ik ook gelezen.

Oh en misschien van iemand die overleden is en die van keybord of piano ofzo houdt?

ik heb inderdaad al eerder incidentjes gehad in mn huis. maar echt alleen ik… altijd als IK er bij ben gebeurd er iets, en het overkomt echt alleen mij… echt zo extreem raar… niet mijn broertje, mijn moeder of mijn vader. nope, alleen ik.

m’n zus heeft het een x gehad… dat ze door de kamer liep, en aan het plafon hing een kroonluchter met dan die kaarsendingen… en die viel naar beneden zo op haar voet… of dat ze in de keuken liep en opeens een vette grote schram op haar voet kreeg… terwijl het bij ons allemaal gebeurde, allemaal van die vage dingen…
misschien heb je iets vaags/raars/naars/leuks meegemaakt ofzo?
iets wathet kan zijn?

ik zou het niet weten eigenlijk.
wat wel raar is, daar zit ik net aan te denken, is dat ik sinds kort bid voor het slapen gaan?
zou dat misschien invloed hebben op die gebeurtenis?
nouja, ik denk het niet, want zelf voordat ik bad heb ik al wel eens van zulke dingen meegemaakt…
maar verders heb ik niet echt iets leuks of naars meegemaakt de laatste tijd…
weird…

nee geesten kunnen toch niets oppakken, het zijn gewoon geesten/doorzichtig ik geloof wel in geesten maar niet dat ze iets kunnen oppakken, maar ze kunnen wel (denk iik) met elektriciteit spelen enzo bijv als de lamp knippert :stuck_out_tongue:

Ik heb het wel eens dat ik wakker wordt met mijn licht aan, maar dat doe ik wss zelf in mijn slaap xd dusja, voor de rest nog niks speciaals meegemaakt :'p

Ik geloof erin en geloof ook dat ze dingen kunnen oppakken.

Mijn moeder en ik hebben ook van die dingen meegemaakt in huis.
Zonder dat we t van elkaar wisten gebeurden dezelfde dingen alleen we praatten er
nooit over. En op een dag begonnen we erover en toen bleek dat we dezelfde
ervaringen hadden. Vond toch redelijk eng ;p