Kun jij deze twee vragen goed beantwoorden?

1. In de winkel koop je een honkbal knuppel en een bal. Samen is het ¤1,10. De knuppel is 1 euro duurder dan de bal. Hoeveel kost de bal?

2. Je plant in de vijver een plant. De plant verdubbeld zich iedere dag. Na 60 dagen is de vijver dichtgegroeid. Na hoeveel dagen is de vijver half dicht?

Bedenk nu een antwoord op de 2 vragen en scroll naar beneden of je het goed had. Je moet de vragen binnen 2 minuten beantwoorden.

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

1. De bal kost ¤0,05
    Als je hebt gezegd 10 cent, dan is de knuppel 1 euro duurder dus ¤1,10 en als jedaar de bal bij opteld kom je uit op ¤1,20.
    Als de bal ¤0,05 kost, is de knuppel ¤1,05 en dat is samen ¤1,10
  2. Na 59 dagen is de vijver half dicht, want het wordt in één dag verdubbeld, dus is het na 60 dagen helemaal dicht.

M’n aardrijkskundelerares had ze aan ons gesteld en ik had ze allebei fout haha :stuck_out_tongue: En jullie?

btw dit hebben ze getest onder studenten,
50% van de studenten had er 1 goed
20% had er 2 goed
30% had er geen één goed.

Ik had die tweede wel goed. :’)

Maar je zegt dat alleen de knuppel 1,10 is, niet dat de knuppel en de bal samen 1,10 zijn.

oh oepsie :blush:

die eerste snap ik niet. Je koopt een knuppel van 1,10 en 2 ballen? of heb je gewoon een samenstelling los geschreven?

Ik had bij die eerste:

Dat weet je niet, want je koopt wel een knuppel maar je weet niet zeker of het wel een honkbalknuppel is.

Tweede had ik (ook) goed.

Ik bedoelde dat ze samen 1,10 zijn, foutje :blush:

2e had ik goed. eerste niet. xD

*heb nog niet gekeken*

1. In de winkel koop je een honkbal knuppel en een bal. Samen is het ¤1,10. De knuppel is 1 euro duurder dan de bal. Hoeveel kost de bal? 0,10 maar dat is fout haha

2. Je plant in de vijver een plant. De plant verdubbeld zich iedere dag. Na 60 dagen is de vijver dichtgegroeid. Na hoeveel dagen is de vijver half dicht? 59 dagen

Allebei \0/

Gewoon logisch nadenken :slightly_smiling_face:

Eerste had ik goed, tweede niet.

Ik had ook die tweede goed, die eerste niet xD

ik had ze allebij goed :slightly_smiling_face:

nou ik hoor bij de domme mensen xP
had er geen één goed…
HAHAA, wel leuke vragen opzich ;p

‘‘1. In de winkel koop je een honkbal knuppel en een bal. Samen is het ¤1,10. De knuppel is 1 euro duurder dan de bal. Hoeveel kost de bal?’’

Ik had 'm goed doordat ik dacht dat je 3 voorwerpen kocht, aangezien honkbalknuppel aan elkaar geschreven hoort, dus dan zou je nu feitelijk 2 ballen kopen, en dus 0,05 per bal overhouden. =D

Jammer dat je slecht in spelling bent.
Ik had ze ook allebei goed.

LOL ik voel me dom >_> shit morgen wiskunde herkansing xD dat word leuk!

Nou bij ons in de klas waren er maar 3 mensen die het allebei goed hadden ofzo XD

ik had ze alletwee goed

woooooo ik had ze allebei goed
ik heb nu even een ik-ben-slim momentje :woman_student: