Kun je mooier worden?

De titel is een beetje raar, het is ook niet zo goed uit te leggen maar ik doe een poging. :slightly_smiling_face:
Ik vind mezelf lelijk, en niet een beetje maar érg lelijk.
In de spiegel gaat het nog, maar als ik dan een foto van mezelf zie dan dringt toch even de realiteit tot mij door en verdwijnt het beetje zelfvertrouwen dat ik heb gelijk. Ik voel me dan echt lelijk, en dat beinvloed dan mijn hele humeur.
Ook het constant vergelijken met anderen, die in mijn ogen altijd mooier zijn dan ik, ben ik zat. Nu mijn vraag, kun je mooier worden? Wat zorgt ervoor dat iemand mooi is?

Niet echt een duidelijk topic, sorry hiervoor. Ik hoop dat toch iemand het begrijpt en misschien een antwoord heeft. :slightly_smiling_face:
Liefs,

Uitstraling. Geloof dat je mooi bent, geloof dat je echt iets waard bent en er mag zijn, dan straal je dit uit en gaan andere mensen dit ook inzien.

Misschien een foto? Want nu zit je jezelf wel te verlagen, maar je kan net zo goed mooi zijn.

het probleem is dat je je vergelijkt met anderen. waarschijnlijk let jij alleen op de fouten die je ziet, en kijk je voorbij de mooie dingen die je hebt. Je moet gewoon proberen, als je in de spiegel kijkt naar de dingen te kijken die je positief vind aan jezelf.
Veel mensen hebben de neiging om bij zichzelf alleen maar naar de lelijke dingen te kijken en bij anderen naar de mooie dingen. Je bent wss hartstikke mooi dus probeer dat zelf in te zien! :slightly_smiling_face:
Mooier worden is niet nodig, want je bent al mooi genoeg als jezelf.

Het kan toch ook dat je gewoon niet fotogeniek bent. Een gezicht in beweging ziet er heel anders uit dan een stilstaand beeld van je gezicht.

Een foto plaats ik liever niet, wil niet graag herkent worden. :slightly_smiling_face:
Ik schaam me ook gewoon voor mijn gezicht, tja dat klinkt raar.
Bang dat anderen mij lelijk vinden, of uit lachen.
Ook al zeggen mensen dat ik niet lelijk ben, geloven doe ik ze niet.
Eerlijk is eerlijk, tegen iemand zeggen dat die gene lelijk is? Dat doe je niet snel.

Haha, oke, ik begrijp het (:
Maargoed, idd je uitstraling en vooral veel lachen (:

Jeetje, het is zo naar als je zo negatief naar jezelf kijkt, daar moet je echt mee proberen te stoppen hoor! Ik heb hier een paar tips voor je, die je misschien kunnen helpen.
Als eerste, leer jezelf te accepteren, je bent mooi zoals je bent!
En is schoonheid echt zo belangrijk? Ik denk dat zelfvertrouwen veel belangrijker is. En zodra jij jezelf leert te accepteren zul je merken dat je meer zelfvertrouwen krijgt!
Ook kan make-up jezelf helpen, een beetje foundation hier en daar doet wonderen als je bijvoorbeeld last hebt van pukkeltjes.
En er is toch vast iets wat je écht mooi vind aan jezelf? Laat dit dan extra goed naar voren komen! Als het bijvoorbeeld je ogen zijn, zorg dan met een subtiele oogschaduw dat ze nog meer opvallen. Of als het iets is in je figuur, zorg dan d.m.v. kleding dat dit meer naar voren komt, zonder te overdrijven!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt meis!
Ohja, vergelijk jezelf nooit niet met modellen uit tijdschriften die zijn altijd bewerkt!
Wist je dat er ooit een test is gedaan:
Een aantal mensen in een wachtkamer met een mode tijdschrift en een aantal mensen in een wachtkamer zonder een modellen tijdschrift. Hierna werden mensen ondervraagd of ze tevreden waren met hun uiterlijk and gues what? Juist ja, de mensen die in de ‘modellentijdschrift-wachtkamer’ hadden gezeten waren veel minder tevreden.

It’s all about attitude.
Wanneer je zelfverzekerheid uitstraalt, kan je nog zo lelijk zijn, maar ben je altijd aantrekkelijk. Dus schouders naar achteren, hoofd omhoog en borst vooruit, ik weet zeker dat het wel wat meevalt qua lelijkheid.

Come on!
Vergelijk jezelf toch niet met anderen.
Ik heb het ook heel lang gedaan,
Ik werd er niet gelukkiger op (:.
Misschien kan je make-up gaan dragen ,
Ga naar de kapper,
Koop andere kleding,
Val af (als je dik bent :stuck_out_tongue:)
en ik heb dat dus ook, dat ik niet zelfverzekerd ben.
Maar je moet er gewoon schijt aan hebben.
Je bent mooi op je eigen manier (:

Er zijn lelijke mensen die gewoon een gouden hart hebben en gewoon de mooiste persoon uitstralen.
En je hebt van die zulke knappe mensen , maar geen hart van goud hebben dus geen cent waard zijn in ieders oog.

dus meid super lelijk zal je niet zijn , maar niemand is perfect…
ben gewoon altijd een schat tegen iedereen geloof me dan straal je zo uit dat iedereen gelijk jou ziet dan , de mooiste gast van de wereld.

Ik heb zelf altijd het idee, dat, zeker in de puberteit, naarmate je ouder wordt je ook mooier en meer jezelf wordt. Dan ga je goed in je vel zitten en dan straal je dat ook uit. :slightly_smiling_face:

ja dat kan. je moet jezelf mooi vóelen en vinden, dat veranderd al zoveel.
als je je leuk kleed, voel je je ook al fijner. zelfverzekerder en mooier, hakken zijn daar ook goed voor. leuke make up kan er voor zorgen. niet te veel, je hoeft het niet te overdrijven, maar iets wat jíj jezelf leuk vindt staan, dat maakt je jezelf mooier vinden.

Idd ligt aan zelfvertrouwen. Maar als ik kijk naar mijn klasgenootjes van vroeger, zijn de mooie mensen van vroeger juist lelijker geworden naar mijn idee. En de minder mooie mensen, die nu wat zelfverzekerder zijn, zijn mooier geworden.

Ik vind mezelf ook nooit mooi, vooral op foto’s. Ik ben echt niet fotogeniek. :'D
Misschien sporten? Je lichaam trainen, voel je je ook stuk lekkerder etc.
En tja, ik heb mijn momenten…

Geloven dat je mooi bent. iedereen is mooi op een andere manier.
en gebruikt je make-up enzo? misschien dat het helpt als je jezelf optut ofzo?

Ja dat heb ik ook! Toen ik 13-15/16 heb ik mezelf ook best lelijk gevoeld maar het is gewoon allemaal weggetrokken, je gaat jezelf steeds meer accepteren en je verandert qua kledingstijl, make-up gebruik etc.

het scheelt ook veel of je vind dat je leuke kleding aan hebt! ik voel me in ieder geval altijd veel zelfverzekerder als ik vind dat ik een leuke outfit uit heb gezocht :slightly_smiling_face:
en idd, draag je make up? als je dat niet doet kun je jezelf misschien ook hiermee mooier voelen?:slightly_smiling_face: