Kun je een rits in leren laarsjes zetten?

Hoi meiden.

Ik heb vorige week mijn droomlaarsjes gvonden. Zelfde model als red wings en dan beetje de chestnut kleur van uggs. Eeeeeeen voor de helft van het geld. Nu was mijn maat er niet meer en een maat groter was veeel te groot en een maat kleiner kwam ik niet eens in. Nu is de goede maat binnen maar ik kom er nog steeds niet in vanwege mijn hoge wreef. Links ging met veel gezucht en gesteun, maar toen ik ze eenmaal aan had zat die prima.

Dus…kun je een rits in dat soort schoenen laten zetten?

Geen idee. Ik zou ze anders gewoon kopen (als je ze terug kunt brengen) en even langs de schoenmaker. Als ie ja zegt, houden, en als ie nee zegt, terugbrengen.

Ik denk het niet. Ik heb pas geleden laarzen naar de schoenmaker gebracht met de hoop dat ze de ritsen konden vervangen door nieuwe omdat de vorige stuk waren gegaan, en dat was al nauwelijks te doen, dat zou er heel lelijk uit komen te zien. Dus een rits in een schoen zetten waar deze helemaal niet in zit wordt denk ik helemaal niet mooi.

Heb je het al geprobeerd moet een schoenlepel?

Ik heb laatst gewoon een nieuwe rits in me paardrijlaarzen laten zetten die stuk was. als de rits eruit is heb je gewoon een opengeknipt stuk leer, dus waarom zou het niet kunnen?
gewoon bij de schoenmaker langs gaan

Ik had ook schoenen waar ik amper inkwam en echt pijn deden maar ik heb er een nacht natte kranten in gestoken en de volgende dag droog gestapt en dan pasten ze prima !

Ik denk het niet. Om de rits netjes vast te naaien heb je immers een stukje omslag nodig. Dan zou de schacht iets smaller worden (als het überhaupt al kan). En gezien het er bij jou net om gaat omdat je er niet makkelijk in kan…

Je kan het altijd even bij de schoenmaker vragen. Dan ben je zeker. Maar dit is mijn idee.

Oja! De schoenmaker kan ze misschien wel wat uitrekken.
Hij plaatst ze dan 1 of 2 nachtjes op ‘de leest’ (een soort ding waar ze strak opgespannen worden) en dan worden ze plaatselijk een beetje breder.

Ik heb dit ooit eens laten doen met een paar schoenen waarvan ik blaren kreeg op de hiel.

Kortom: ik zou dus gewoon even bij de schoenmaker gaan informeren wat de opties zijn.

ja inderdaad. natte kranten helpen echt. en uitlopen met natte sokken ook