Kuitkramp

Heee meiden
Ik had even een vraagje
Ik speel nu al voetbal voor jaaaaaren en sinds ik naar het damesteam ben, heb ik altijd in de laatste tien minuten van de wedstrijd last van kuitkramp… Dit gebeurt meestal als ik aanzet tot een sprint of wanneer ik spring, en het maakt niet uit hoe voorzichtig ik die laatste 10 minuten doe, ik heb het elke keer opnieuw :dry: ik heb al wat op internet rondgesnuffeld hierover, maar op die gezondheidssites hebben ze het alleen over nachtkuitkrampen, en tja ik heb het niet snachts… :stuck_out_tongue:
Iemand met hetzelfde blessuretje? Nog tips om dit te voorkomen?
Lieffsss ikkuhh

Ik kan heel veel meiden die volleyballen en daar ook last van hebben en daarom tijgerbalsem gebruiken, het is een poging waard lijkt me.

je zegt het al het gebeurd vooral als je sprint of springt… als je \dat doet span je de spieren in je kuit aan… ik zou je adviseren om goed op te warmen… en je spieren in je kuit te trainen door de volgende oefening… je gaat op de grond zitten met je benen vooruit gestrekt. dan strek je je tenen naar je toe. ( snap je wat ik bedoel?) en dan strek je weer terug van je af, weer naar je toe , weer af… en zo ga je door… let wel op dat je dit met warme spieren doet anders heb je kans dat deze scheurt, en geloof me dat is niet fijn… ik spreek uit ervaring…

Ik denk dat je spieren verzuren door de inspanning, en meestal krijg je daar later last van, dus in de laatste 10 minuten.

Je hebt wel iets van Bicarbonaat wat verzuring tegen gaat, maar daar zitten ook nadelen aan zoals misselijkheid en diarree.

Een meisje in mijn team heeft dit ook (voetbal), en ze is ermee naar de dokter geweest. Bij haar was de aanhechting te kort.

Ik heb het ook vaak als ik aan het hockeyen ben, maar als ik in de sportschool sport (groepsles zumba, body workout etc) dan heb ik er geen last van. Vraag me inderdaad ook altijd af waar het vandaan komt, dus ik ga je topic volgen!

Ahhhh wat vervelend voor je. Dat doet zó een pijn als het in een keer erin schiet :’) Helaas geen oplossing ervoor, heb het ook een tijdje al niet meer gehad. Misschien goed warmlopen? Ik zit zelf ook op voetbal.