Kuikentje half levend op de grond

Sorry meiden ik wist niet waar ik dit moest plaatsen… maar zo straks kwam ik terug van een verjaardag en in de tuin zag ik tot m’n schok een dood kuikentje op de grond. Echt net geboren kuikentje… heel zielig. Ik wist echt niet waar hij vandaan kwam want hij lag midden in de tuin op de tegels en nergens een nest oid…
maaar tot mijn grote schok bewoog hij nog! :frowning_face: ik vond dit zooooooo zielig en weet nu niet wat ik moet doen! Misschien kan ik hem het beste dood maken maar dat vind ik echt heeel moeilijk! wat zouden jullie doen??

Dierenambulance bellen denk ik? En vragen wat de mogelijkheden zijn.

Meteen de dieren ambulance bellen.

Inderdaad, vraag het even na wat je het beste kunt doen.

Ik ben zo straks meteen terug naar t kuikentje gegaan en wilde de dierenambulance bellen maar hij was al dood… Er zat sws al niet veel meer leven in. Ik denk dat hij uit de bek van een vogel is gevallen oid… :’(

Ach gossie wat zielig :frowning_face:
Voor iedereen die dit leest en hetzelfde heeft: warm houden!

Ah wat zielig :frowning_face: ik hoop dat het kuikentje niet veel pijn heeft gehad.

Aaaw zielig :frowning_face: Misschien toch maar beter zo, had waarschijnlijk wel veel pijn. Maar toch triest, wordt ook altijd wel een beetje sad als ik zo’n dood vogeltje zie liggen.

Als er nog eens zoiets gebeurd moet je m gelijk warm houden en om stress te voorkomen in het donker houden. Dit kan al gelijk als je bijvoorbeeld een jas met binnenzal hebt door 'm daar in te stoppen.

Warmte is voor zo’n beestje in het begin eigenlijk de enige hoop, daarna moet je inderdaad de dierenambulance bellen en vragen wat je moet doen.

Ahh zo sneu. Arm schatje :frowning_face:

Jammer genoeg wist ik dit niet… maar goed dat ik het nu wel weet voor de volgende keer! Zoals al eerder gezegd werd maar goed dat ie toch kort erna is overleden om hem de pijn te besparen… Ik weet niet of hij namelijk nog kans had gehad

Nee weetje een kuikentje zit niet voor niets ergens alleen. Hoe het ook gebeurd is, de moeder zou het toch verstoten hebben. Daar is eigenlijk altijd wel een reden voor. Zo’n kuikentje redt het meestal gewoon niet. Dus je moet je zeker niet schuldig voelen of zo, want zoals je al zegt dat kuikentje zou heel weinig kans op herstel hebben en als hij het al had, was het nog niet fijn geweest voor zo’n beestje. Want stel hij zou wel beter worden, dat zou betekenen dat hij door de mens groot gebracht zou moeten worden en dat betekent weer dat de kans dat hij uitgezet zou kunnen worden heel klein is.

Zo ik heb toch wel wat geleerd in mijn tijd bij de dierenambulance ^^