KUBV kiezen

heyy, ik twijfel of ik kubv moet kiezen, ik ben best goed in tekenen en handvaardigheid (sta een 8 en een 9)
En ik vind kunst zoziezo heel leuk. Maar ik heb een erg zwaar profiel : NT + Duits. Dus dit zou mijn tweede keuzevak worden (en de vraag is maar of het wordt ingeroosterd) Mijn vraag is: is dit te combineren?

Ik zit nu in de 4e en doe kubv, ik kan je iig vertellen dat het lang niet alleen tekenen en handvaardigheid is. De kunstgeschiedenis is vrij pittig en het examen schijnt ook zwaar te zijn. Ik weet niet hoeveel jij aankan, je kan het proberen als 2e keuzevak (Je kan altijd nog stoppen toch? bij ons iig wel). En ligt er natuurlijk ook aan hoe goed je bent in de vakken biologie, scheikunde, natuurkunde want als je daar goed in bent en niet veel tijd in hoeft te steken dan zou je denk ik wel kubv als 2e keuzevak kunnen kiezen :slightly_smiling_face:

ik ben best goed in die vakken, anders zou ik het niet kiezen :wink:

Sowieso, niet zoziezo.

Maar ot, ik vond kubv altijd interessant dus ik zou het wel kiezen :slightly_smiling_face: als je het leuk vindt, goed oplet en leert voor de toetsen is het echt wel te doen!

Ik heb ongeveer hetzelfde als jou gedaan behalve duits (wel met economie) maar, ik vond het goed te doen. Bij ons op school hoef je geen examen in kunst algemeen te doen als het een extra vak is en de compensatiepunten tellen wel mee dus dat is chill. Ik zou dat even navragen bij je mentor / schoolleiding.

wij moeten helaas wel examen doen :frowning_face:

zoziezo is het ene profiel niet zwaarder dan het andere, het is gewoon anders.
En ik denk dat je hier mee het beste naar je decaan kunt gaan.

KUBV is meer kunstgeschiedenis dan echte handvaardigheid. Kunstgeschiedenis is prima te doen als je alle stof goed bij houd en goed leert voor de toetsen.
Zelf vind ik het handvaardigheid gedeelte niet leuk, omdat we niet op de vrije loop worden gelaten en een strict rooster volgen (wat ook aan mijn docent kan liggen overigens). De soorten werken die je moet maken corresponderen bij ons met de stof van kunstgeschiedenis en er zit dus ook theorie achter.

miss maar beter om naar een tekenles buiten school te gaan haha

Oh jullie maken me bang. Ik wou misschien een kubv nemen. Maar het schijnt dus moeilijk te zijn. Ik heb namelijk de keus tussen kubv en informatica. Iemand die me wat kan aanraden?

Ik denk dat het wel te doen zou zijn. Ja, de praktische opdrachten kosten natuurlijk wel tijd, en je moet het wel een beetje leuk vinden om die tijd er in te steken, maar in mijn ervaring is het nou ook weer niet extreem zwaar. Wat de kunstgeschiedenis betreft: in mijn ervaring waren de toetsen soms best lastig, maar ook wel weer te doen. Vooral veel leren. Maar voor het examen hoefde je eigenlijk niet te leren (of nou ja, dat kon je wel doen maar daar had je zo goed als niets aan). Het is wel een beetje een vreemd eindexamen, maar niet per se heel moeilijk oid.

Als ik jou was zou ik eerlijk gezegd informatica kiezen. Je hebt er meer aan aangezien ict overal is en er is voor zover ik weet geen CE voor informatica. Ik had ook graag informatica gekozen maar mijn school heeft het afgeschaft :’( Mijn broer heeft informatica gedaan en hij vond het behoorlijk makkelijk.

Ik heb allebei in mijn pakket, en zelf vind ik informatica leuker. Vooral omdat dat heel praktisch is en je echt nog super handige dingen leert. Ook is het heel breed, zo maken wij games en films maar bouwen we ook websites en databases.
In mijn vorige post heb ik al mijn mening en ervaring met kubv gedeeld. Als ik zelf 1 van de 2 eruit kon gooien zou ik kubv laten vallen.

Ik zit nu in V6 en ik heb kunst altijd superleuk gevonden! Wij hebben vrij veel theorie maar als je echt geïnteresseerd bent in de theorie achter kunst (vaktheorie, en inderdaad kunstgeschiedenis) dan is het te doen vind ik. Wij hebben altijd veel musea bezocht en daarbij opdrachten moeten maken om de stof echt toe te passen wat wel echt fijn was. Maar ik heb CM, en in combinatie met NT lijkt het me wat moeilijker, aangezien je dan geen geschiedenis hebt. Ik zou er inderdaad ook even mee naar de decaan gaan!

ik denk eerlijk gezegt dat ik het ga laten, ik ben al eerder naar mijn decaan gegaan. En die zei dat de kans klein dat het wordt ingeroosterd, en dat ik het dus in tussenuren moet gaan doen. Dan wordt het denk ik wel heel moeilijk :frowning_face: Ik zou het erg leuk vinden, maar het belangrijkste is denk ik om vakken als scheikunde, biologie etc goed te doen. Aangezien ik daar mee verder wil, wel houd ik mijn tekenles dat 1,5 uur per week is en daar heb je tenminste geen hw voor :stuck_out_tongue:

Ik lees net dat je al besloten hebt, maar ik wil toch nog even reageren haha.

Een vriendin van mij gaat ook NT doen met KUBV. Dit lijkt mij juist wel een ‘goede/fijne’ optie.

Wat ga je nu als tweede keuzevak kiezen?

het is verplicht om 1 keuzevak te kiezen, dan doe ik duits. Want anders heb ik buiten engels geen andere vreemde taal, en dat lijkt me toch wel fijn :slightly_smiling_face: Je mag bij ons een tweede keuzevak kiezen, maar dan moeten de docenten van dat vak wel echt toestemming voor geven. En je weet niet zeker of het wordt ingeroosterd.

bedankt voor t advies!! Ik heb nog een gesprek met school gehad, en heb nu besloten om het wel te kiezen. Ik vind het veel te leuk, dus neem de risico’s :wink: