Krultang

Hey,
Voor sinterklaas krijg ik een krultang. Alleen wilde ik graag weten wat het aantal graden doet met je haar.
Ik heb altijd gedacht dat hoe warmer de tang, hoe beter de krullen.
Nu vertelde een verkoper van kappersproducten dat de wahl krultang erg goed is ook al gaat deze maar tot 120 graden. Ik kan dit amper geloven maar op internet kan ik geen informatie vinden.
Iemand ervaring met deze krultang of met verschil in graden of kennis daarover?

Weten jullie hoe dit zit? (niet denken, weten)

Nouja, een krultang die minder warm is is beter voor je haar, maar maakt minder snel mooie krullen.

en hoe weet je dat dan?
Heb je een bron?
Want ik dacht dit zelf ook, maar een verkoper van kappersartikelen zegt dus dat dit niet zo is… tegen mij ‘gevoel’ in. Vndaar een bron graag.

het is een feit dat hoe warmer, hoe slechter voor je haar.
maar hoe warmer, hoe mooiere krullen ik krijg.
dat is mijn ervaring.

nou, hoe warmer, hoe beter je haar zich vormt naar de ronde vorm van de krultang. Je hebt daar geen bronnen voor nodig, want als je het uitprobeert zie je het vanzelf.

Neem een krultang die boven de 200 graden gaat, zolang je maar een hittebestendig serum in je haar doet blijft het best wel gezond hoor

Hoe warmer, hoe beter en langer de krullen blijven zitten, maar ook hoe warmer, hoe slechter voor je haar.

ik kan dat gewoon met mijn styltang (:

okeee, weet jij al wat je krijgt voor sinterklaas?
Leuke verrassing.

Het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van je haar. Als je van jezelf al wat slag in je haar hebt, is 120 graden wel genoeg.

Hoe warmer de krultang, hoe mooier de krul. Maar je kunt wel je haar een beetje beschermen door er voor het krullen een serum in te doen en te krullen met een krultang van keramische platen. Dat is beter voor je haar en gaat bovendien pluiskrullen tegen.
xx

Haha nou als je 22 bent hoef je geen sinterklaasverrassingen meer hoor! Hahaha.

Ik heb de krultang getest. Werkt dus niet… mijn verwachtingen werden bevestigd. Bedankt voor jullie tips…
Nu op zoek naar een krultang (in een fysieke winkel) die wel boven de 200graden gaat, minimaal 25mm en onder de 50euro kost.

P.s. ik maak nu ook krullen met mn chi tang (die btw net kapot is gegaan… levenslange garantie? my ass… nog niet eens een jaar garantie…) maar dan zijn ze vrij klein.