krultang voor lang, zwaar haar

Hoi :slightly_smiling_face:
Ik heb lang, zwaar haar met slag en wil eigenlijk al jaren zelf mooie krullen maken, heb vorig jaar een krultang gekregen maarja die werkt eigenlijk niet goed (het zakt binnen 5 minuten al uit) en warmwaterrollers werken ook niet… 't word gewoon niet warm genoeg denk ik. Nu ben ik een beetje rond aan het kijken naar goeie krultangen, maar heb eigenlijk geen flauw idee wat nou goed is… en welke temperatuur ik voor mijn haar moet gebruiken. Wat kunnen jullie me aanraden? Ik wil er best 40-50 euro aan uitgeven. Ik heb ook de chi krultang gevonden maar die is me weer net wat te duur :stuck_out_tongue:

Heeft dat niet gewoon te maken met het gewicht en de dikte van je haar ipv de kleur?
Ik ben blond en het zakt naar een half uur uit. Dat komt gewoon omdat mijn haar te dik en te zwaar is. Daar helpt geen paardenmiddel tegen behalve heel veel haarlak, mousse, en niet teveel bewegen =’]

Maar ze heeft het toch niet over een bepaalde haarkleur? Ze zegt dat haar haar ook te dik & te zwaar is…

Maar ik zou het ook niet weten, heb hetzelfde probleem helaas.

als je je krullen met een steiltang maakt, blyven die ook wat langer zitten; dat zei myn kapster. :slight_smile:
&heb het een keer by haar laten doen met een steiltang en ze bleven er zo’n 2 dagen inzitten terwyl ik ook lang, dik&zwaar haar heb.

Haha, ja stom. Ik las dik en zwart haar =’] haha :stuck_out_tongue:

Ga naar een goede kapsalon en vraag om tips en misschien kun je daar een krultang kopen.
(Vriendin van mij met mega krullen kocht daar haar stijltang ook.)

Misschien als je nou kijkt hoe warm die CHI tangen kunnen worden, om dan een soort gelijke te kopen voor iets minder geld. Zodat je ongeveer weet waar je moet zoeken … ?!

misschien kan je papillotten kopen, zijn een soort buigbare buisjes, die je in je haar draait, laat zitten (ik doe ze er 's avonds in en haal ze er 's ochtends weer uit)

als je weinig tijd hebt, kan je ze natuurlijk ook in nat haar doen, föhnen en er uithalen

en je hebt krullen !
werkt bij mij goed en ik heb ook best wel dik haar !

ik heb ook lang en heel zwaar haar
maar mijn moeder heeft een wonderkrultang:p
mja die is al heel oud

ik las laatst opGS dat het ook met papieren zakken kon moet je maat op youtube kijken… het werkte echt PERFECT (bijhaar)

Mijn haar was tot gister ook heel erg lang, en vooral zwaar. En geen krul die bleef zitten.
Nu heb ik heel veel lagen in m´n haar en is het flink uitgedund, en ineens heb ik krullen van mezelf hahaha.
Maar ik had gewoon echt een goede krultang en een dure. Maar dat werkte ook niet erg. Nu ik lagen heb gaat dat ook beter…