Krultang kiezen

Het lijkt me wel eens leuk om mijn haar te krullen.
Maar zit te twijfel of ik een tang zou kopen. Ik twijfel om een paar dingen.
Mijn haar is niet heel lang, komt bijna tot mijn schouders maar wel met laagjes. Laat het iets groeien
Ook heb ik fijn, stijl veel en glad haar. Als ik mijn haar in model breng zit een half uur later niet meer. Maakt niets uit wat ik er in doe.
Maar ook ben ik heel onhandig met mijn haar. Vlechten bvb lukt me nog steeds niet, hoeveel ik ook oefen. Dus ben bang met een krultang werken mij ook niet gaat lukken.
Maar ik wil het toch wel proberen. Kan geen tang van iemand lenen, dus moet toch kopen.
Maar welke tang zouden jullie mij aanraden, met of zonder klepje? Mijn haar is wel gevoelig voor knik in haar. Neig daarom meer zonder.
En hoe zou ik kunnen zorgen dat krullen de hele dag blijven zitten?

Wat vinden jullie trouwens fijner werken, krultang met of zonder klepje?
Zit nog steeds te twijfelen wat ik zou kopen

Ik zou in eerste instantie gewoon voor de goedkoopste gaan, of die nou met of zonder klepje is. Vooral omdat je niet zeker weet of je er mee om kunt gaan en of het voor jou werkt is het zonde om een hele dure aan te schaffen.

Ik heb er geloof ik bij de Blokker ooit eentje gekocht voor 15 euro, deze heeft wel een klepje. Persoonlijk vind ik dat wel makkelijk omdat je dan beide handen kunt gebruiken om de tang te draaien.

Zou eerst een goedkopere aanschaffen of misschien vragen of een vriendin/familielid er een aan je wil uitlenen voor een paar keer gebruik? Ik heb denk ik hetzelfde soort haar als jij (heel steil, best fijn maar wel veel haar) en bij mij blijven dat soort dingen absoluut niet zitten. Dus ik zou er zeker niet gelijk veel geld in gaan investeren.

Was van plan om eerst een goedkope tang te kopen. Maar dan is de vraag wat voor met of zonder klep.
Heb beide wel goedkoop gezien.
Kan van niemand iets lenen.

^Ik heb met, vind ik net wat fijner want dan kan je de tang met beide handen draaien. Vriendin heeft zonder en gebruikt meine weleens en die vind ze zo fijn dat ze nu ook een met klepje heeft gekocht.

Zou met een klepje doen, en gewoon een goedkope om lekker mee uit te proberen. Kan je altijd nog sparen voor een duurdere.

Zo te lezen is met klepje fijner. Dan ga ik een met klepje kopen

Ik vind zonder klepje fijner, omdat ik met klepje inderdaad ook een knik krijg aan de onderkant. Met laagjes is het wel lastiger om je haar om zo’n tang heen te draaien zonder klep, omdat er dan plukjes uit je hand vallen die korter zijn etc. Met klep kun je hem gewoon zo ver schuiven dat er niets uitvalt, als je begrijpt wat ik bedoel. Zonder klep heb je ook kans dat je je vingers per ongeluk eraan brandt, tenzij je een handschoen gebruikt.

Het ligt er ook een beetje aan wat voor soort krul je wil. Misschien kun je een tang zoeken die je zou willen en de naam ervan intypen in youtube. Als er een filmpje over is, dan kun je een beetje zien wat voor soort krul die maakt. Ik zou in jouw geval voor een wat dunnere tang kiezen, omdat je wat korter haar hebt. Dan maak je ook wat kleinere/strakkere krullen, die er langer in blijven zitten. Ik heb zelf de remington ci95 (zonder klep) en één van babyliss met klep. Ze werken beide goed, maar die klep geeft me dus wel een knik. Je kunt desnoods de klep steeds omhoog houden en je haar er alsnog omheen wikkelen alsof de klep er niet is, maar dat maakt het wel weer lastiger om mee te werken :stuck_out_tongue:

Sorry, lang verhaal. Hopelijk heb je er wat aan.