Krullend haar

Hey ik heb krullend haar en ik weet eigenlijk niet hoe ik het mooi in model kan krijgen. Iedereen denkt altijd van bij krullen dan kan je gewoon wakker worden en hoef je er niks mee te doen alleen er zit wel degelijk een gebruiksaanwijzing bij en die ben ik nu een beetje aan het leren.
Ik föhn mijn haar met een diffuser en daardoor krijg ik nog net wat meer krul, alleen niet aan de achterkant daar blijft het een beetje in golfjes en dan onderaan wel veel krul maar bovenop en in het midden niet.
Ik heb haar tot ongeveer aan de bovenkant van mijn borsten en ik dacht misschien moet ik het korter knippen dat het dan wel lukt of in laagjes, maar dat wil ik niet zomaar doen.
Heeft iemand nog tips of raad iemand het af om het korter of in laagjes te knippen?

Laat het me weten xx Myrthe

Mss moet je het wel in laagjes laten knippen,dat lijkt me een goed idee.

heyy,
Ik heb ook leuk krulletjes haar (het duurde bij mij wel even voor ik het leuk vond trouwens ;p)
Na het haren wassen borstel ik het en kam ik het in model. Dan doe ik er schuim in en knijp ik het een beetje droog (als ik haast heb föhn ik het wel eens, idd met een diffuser). Verder niet meer uitkammen dan blijven de krullen er het best in, 's ochtends een beetje nat maken en schudden (eventueel nog met wat wax krullen maken). Bij mij blijven de krullen er meestal wel twee dagen inzitten als ik dit doe en 's nachts met een hoge losse paardenstaart in slaap.
Door dat je 's nachts een beetje draait met je hoofd heb je aan de achterkant wat minder krullen (dit kun je geloof ik niet voorkomen).
Door je haar korter te knippen wordt het minder zwaar en ontstaan er vooral bovenin meer krullen, die werden eerst uitgetrokken door het gewicht van je haar. Als je laagjes laat knippen met krullen kan het heel bol gaan staan. Daarvoor zou ik advies vragen bij je kapper, ik zou dat zelf niet zo snel doen…

Er is best wel een verschil tussen krullen. Sommigen hebben pijpenkrullen, kroes etc. Mijn mijn haar (bijna pijpenkrul met veel pluis) doe ik het volgende:

• Ik was het niet. Mijn haar is erg pluizig en dat komt omdat het te droog is. Als je dan shampoo gebruikt, haal je al dat natuurlijke vet weg, waardoor het nog meer pluist

Zoals je weet is je haar borstelen echt een ramp. De pluk haartjes wordt door de borstel verdeelt, waardoor iedere haar apart komt te staan. Bij stijl haar valt het gewoon weer terug, maar bij krullen helaas niet, en dan ben je al helemaal een pluizenbol.

Wat ik dus doe: ik heb een plantenspuit, waarmee ik mijn haar helemaal nat spuit. Daarna kam ik het, en omdat het nat is valt het gewoon weer terug. Dit doe ik todat mijn haar helemaal nat is.

En daarna het wondermiddel: Crème Voeding Kruidvat eigen merk. Het is echt een super goedkoop product en het heeft een beetje een gel-achtige substantie. Het zorgt ervoor dat je haar vetter wordt (en als het opdroogt niet gaat pluizen :bowing_man:). Dan ga ik op de kop hangen en mijn haar in model brengen etc. Het lijkt op het einde alsof je in de douche bent geweest.

Daarna fiets ik naar school, en dan is het ongeveer opgedroogd. Mijn haar zit de rest van de dag fantastisch.

Als je 's ochtends geen tijd hebt om zoveel te kammen met krullen, kun je ook 's avonds je haar onder de douchekop natmaken, creme voeding erin doen, ietsjes drogen en gewoon in bed gaan liggen. Je wordt wakker en dan zit het al bijna in model.

Er is een algemeen krullentopic he, je hoeft niet een apart topic te maken

Ik heb zelf ook krullend haar
En het is echt lastig om het in model te brengen vooral als je dik haar hebt
Ik gebruik na de douche een krul creme
Van andrelon en het werkt om mijn krullen strzkker mooier te maken

Maar soms moet ik in de ochtend nazr school en dan denk ik WOOOW hoe ziet mijn haar eruit

En mijn aller beste tip is je haar gewoon helemaal nat maken en borstelen
Daarna een olie er in doen zodat het niet pluist
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen :slightly_smiling_face:))

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-krullentopic-214116.1825.html

Dit is het topic waar hierboven over gesproken wordt!