Krullend haar

Haii,

Ik weet niet of hier een topic over is maarja.
Ik heb erg krullend haar met veel pluis. Ik heb al van alles geprobeerd: andrelon, john Frieda en nog veel meer. Maar alles wat ik heb geprobeerd helpt niet? Soms word mijn haar alleen maar droger. Ook krult het heel erg op. Is er iets dat je krullen zegmaar “uitrekt” ? En weten jullie een “wondermiddel” voor krullend haar waarnaar het niet zo erg pluist en droog aanvoelt en wat meer glans geeft?

Ik zit exact met hetzelfde probleem. Vooral omdat ik het de laatste tijd zo veel geblondeerd heb, is het erg pluizig en statisch.

Ik heb ooit de puntjes geblondeerd en toen werd het erg dood dus moest het eraf worden geknipt. Ik wil mijn haar nu graag los doen en niet in een knot ofzo omdat het langer is geworden, maar met al dat gepluis is dat niet mooi.

Ja, ik zou inderdaad eens naar de kapper moeten gaan om mijn haar wat te laten bijpunten, maar het is zo duur, haha. Voor een knipbeurt. Mijn haar is niet zo lang, maar ik draag het vrijwel altijd los, met een diadeem of een strik.

Ik heb dus echt een hekel aan de kapper, hij knipt het altijd te kort! Ik draag het vaak in een knot of staart. Ik wil mijn haar laten groeien want ik vind lang krullend haar erg mooi. Maar ik haat dat gepluis

Dat dus ook. Je betaalt veel geld voor haar wat je kwijtraakt, haha. Dat gepluis is inderdaad erg vervelend. Ik heb dat de laatste tijd heel erg met een statisch effect erbij als ik mijn haar borstel.

Daarom borstel ik het alleen als het nat is. En idd een knipbeurt kost tegenwoordig echt veel. Het ergste is nog als je haar thuis goed zit, en dan ga je op de fiets naar school en dan… Boem. Is me haar net ontploft. Hahah

Zelf was ik eerst mijn haar met: Mane N tail shampoo en conditioner.
Persoonlijk vind ik mane n tail echt het best haarproduct ooit!!!
Het laat je haar groeien, glanzen, minder pluizig, meer volume en zijdezacht.
Mane n tail is eigelijk een shampoo gemaakt voor paarden maar de trainer gebruikte het op zijn eigen haar omdat hij zulke goede resultaten zag bij zijn paarden.

Ik was dus eerst mijn haren met Mane n tail shampoo en conditioner wat al heel erg helpt. Vervolgens KAM ik mijn haar met een grote kam. En vervolgens neem ik een heel klein beetje John Frieda Brilliant Brunnette Shine shock en verveel dit over de onder kant van mijn haar. De volgende morgen neem ik weer een klein beetje Jogn Frieda Brilliant Brunette Shine Shock en verveel dit dit keer over mijn haaroppervlak. Daarna neem ik een glansborstel en borstel hiermee DE BOVENKANT (dus niet de onderkant!) van mijn haar.

Voor mij helpt dit heel erg tegen pluizig haar. Ook geef ik mijn haar 1x per week een olijfolie behandeling :slightly_smiling_face:

Haha dat merk kende ik niet! John frieda helpt helaas niet bij mij… Er is ook een site met allemaal producten voor krullend haar www.krullenenzo.nl misschien dat ik daar maar eens wat koop.

Ik zelf heb nu aardig mijn routine voor mijn krullen gevonden. De shampoo maakt niet uit maar wel een conditioner voor krullen of droog haar helpt al heel erg.

En dan als het handdoek droog is mousse verdelen in je haar ( Niet al te sterke ) en dan met een fohn met een zo’n grote diffuser erop. En eventueel dan nog wat extra creme als het heel droog is! Het pluis gaat niet helemaal weg maar het ziet er een stuk gezonder uit en de krullen zitten mooi in vorm! :slightly_smiling_face:

Mag allemaal hier: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-krullentopic-214116.0.html