Krullen weg door knippen

Hallo allemaal,

Een week geleden is mij iets verschrikkelijks overkomen.
Ik had lang krullend haar (3B/3C, zie profielfoto) wat tot m’n bh bandje kwam.
Ik besloot vorige week om het te laten knippen omdat je daar meer volume door krijgt.
Ik heb het dus laten knippen tot m’n schouderbladen en sinds toen is m’n haar verschrikkelijk.
In plaats van de pijpenkrullen die ik eerst had, werd m’n haar zowat slag!!!
Ik weet dat eens in de 7 jaar je haar van vorm veranderd, maar mijn haar was voor de knipbeurt juist steeds krulleriger geworden, en na de knipbeurt was het in 1 keer slag geworden.
Wie weet hoe het komt en hoe ik mijn krullen weer terug krijg, ik heb hier zonder grappen gewoon door moeten huilen.

Xxx

Ik heb zelf geen krullen, maar wel slag in mijn haar. Na een knipbeurt moet mijn haar altijd een soort van ‘wennen’ en na een week ongeveer komt de slag weer terug.

Ik heb van mezelf al fel krullend haar, maar ik versterk de krullen met deze mousse. https://www.kruidvat.be/nl/loreal-paris-studio-line-curl-power-recurling-haarmousse/p/943461

Misschien kan je dit ook eens proberen?

Het kan ook zijn dat ze tegen je krul in hebben geknipt als het ware. Heel lastig uit te leggen. Ik ging eerst naar een andere kapper maar als ik daar wegging waren mijn krullen ook vaak weg. Ze vertelde toen bij mijn nieuwe kapper dat ze dan waarschijnlijk tegen mijn krul hebben ingeknipt.