Krullen met een stijltang

Ik zag dus dat je met een stijltang ook krullen/slagen in je haar kan maken. Er staan verschillende manieren op youtube en heb het eens even uitgeprobeerd. Maar mij lukt het niet, het blijft nog steeds stijl bij mij en ik krijg er geen slag in.

Iemand dit eens eerder gedaan?

Ik gebruik deze techniek Eindelijk, gelukt! Krullen maken met de stijltang! - YouTube
Je moet er wel op letten dat je niet te snel met de stijltang over je haar heen gaat, bij mij werkt het dan niet. Ik doe het alleen haast nooit, want bij mij blijven dingen met heat nooit zitten xd

Ik heb precies hetzelfde, mij lukt het ook niet haha!

is de buitenkant van de steiltang wel heet genoeg?

Ik kan het wel, maar ik gebruik liever me krultang. Ik vind de krullen met de stijltang niet mooi. En @Hairbow, dat ligt aan je type tang. Ik heb er eentje van ISO, die is daarvoor gemaakt.

Volgens mij is alleen de breedte van de platen van belang. Mijn stijltang was 20 euro bij de blokker en daarmee lukt het, dus ik denk niet dat je persee een speciale stijltang nodig hebt om er ook krullen mee te maken.

die manier had ik dus ook al geprobeert en alleen in de punt kreeg ik heel klein beetje wat anders maar toch steeds geen krul.
Dan denk ik dat ik het toch iets te snel doe dat ik moet doen volgens mij

Als het me met een stijltang zou lukken hoeft ik ook niet extra een krultang te gaan kopen

Nee dat bedoel ik eigenlijk niet, ik bedoel meer dat niet ALLE stijltangen geschikt zijn. Ik heb zelf 3 stijltangen, en twee worden de platen aan de buitenkant niet eens warm, dus dan zal het nooit lukken.

Nee dat scheelt weer! Worden de platen aan de buitenkant wel goed warm? anders dan zal het (waarschijnlijk) niet zo goed lukken. Je moet veel filmpjes kijken, veel laten het er makkelijk uitzien, maar dat is het niet. Probeer dus echt een duidelijk filmpje te zoeken!

ik doe het altijd met mijn stijltang ik draai me tang meestal wel zeker 2 of 3 keer terwijl ik de pluk ertussen heb

Je kan ook een pluk haar pakken en die indraaien zodat het in een soort rol zit, dan houd je op elke stuk je stijltang een tijdje vast. Dit zorgt wel voor wat lossere krullen, meer beach hair zeg maar.

Oke toch nog maar eens weer proberen dan!, moet denk ik wat meer geduld hebben

Ik krul altijd met mijn stijltang! Ik ga maak met de stijltang rondjes naar beneden… :stuck_out_tongue:

oefening baart kunst!

Doe je dit ook langzaam naar beneden?

Heb net nog even geprobeerd en kreeg wel iets een krul maar na 5 minuten was het er weer uit

Oefening baart kunst inderdaad, gewoon meerdere technieken proberen met een stijltang die op z’n heetst staat. Bij mij duurde het ook een tijdje voordat ik het onder de knie had.