Krullen maken met hotsticks van Babyliss

Wij hebben thuis zo’n Babyliss apparaat met van die hotsticks (soort van papillotten, maar deze moet je eerst laten opwarmen voor je ze in je haar draait). Nu is het echt al minstens 13 jaar terug ofzo dat we hem voor het laatst gebruikt hebben. Ik wil hem vanavond weer eens proberen.

Maar wat ik dus niet meer weet is wat je in je haar moet doen voor en na het krullen zodat je haar niet gaat pluizen. Je krijgt best vaak van die in elkaar gekrulde krullen (vooral bovenin) en die wil ik dan uitkammen/borstelen, want ik wil het liefst onderin m’n haar wat grove slag/krullen (ik ga vooral de paarse gebruiken want die zijn voor grove krullen).

Kan ik voor het krullen het beste mousse of haarlak in m’n haar doen? En na het krullen kan ik denk ik het beste haarlak gebruiken (is vanavond niet nodig want ik ga nergens heen vanavond) ?

Ik heb niet zo’n verstand van het krullen van haar met zo’n ding of andere hitteproducten, maar het lijkt me het beste om er eerst mousse in te doen, en geen haarlak. Haarlak maakt het snel ‘hard’ en dan lijkt het me niet dat er mooie krullen uit gaan komen.

Ja, ik dacht ook al dat het beter was eerst mousse te gebruiken. Over het uithalen van papillotten (over hotsticks kan ik niet zo veel vinden) worden ook verschillende adviezen gegeven. Maar ik kom er dus niet meer uit wat beste is. Eerst mousse of lak er in (en wat van de twee) of eerst voorzichtig los maken met vingers/handen of kam of borstel. Of omgekeerd, eerst losmaken en dan product er in. :astonished:

Ik zou het product er eerst indoen, en daarna pas losmaken. Wanneer je het er daarna pas indoet lijkt het me dat de krullen weer te zwaar worden en eruit gaan zakken.

Voor het krullen: hittebeschermend product + eventueel haarlak als de rollers in je haren zitten.

Na het krullen: uitkammer met je handen (!) en dan weer haarlak

Hittebeschermend product is volgens mij niet nodig. Bovendien doe ik dit maar een paar keer per jaar. En het zijn geen rollers. Maar het zijn van die rubberen staafjes met aan de bovenkant een oog/gat.

Wat is nu beter? Eerst krullen los maken of eerst product er in ?