Krullen, help!

Hai,
nou heb k toch nog een vraagje! :’)
Ik heb (een beetje) krullen maar ik denk dat ze nog feller gaan worden…
Welke shampoo, conditioner kan ik dan het best gebruiken? :laughing:
Of…hebben jullie nog andere tips?

met vlechten slapen denk ik

andrelon shampoo en conditioner → perfecte krul en voor daarna de krul control

succes

wat bedoel je met ‘feller’ worden? qua kleur?

je moet je haren bij de kapper laten snijden

Ik bedoel dat je krullen feller uitkomen! :flushed:

Er was een methode hiervoor, curly girl ofzo.
is een topic over hier op gs :slightly_smiling_face:

• Niet met vlecht slapen, daar gaan je krullen alleen maar van uit model, je kan het beste met een knot slapen.
  • NOOIT borstelen of kammen buiten de douche (het liefste ook niet buiten de douche, ookal is het nog nat) dan gaan je krullen uitelkaar en krijg je een plofhoofd netals ik had, geloof me dat wil je niet
  • LEVE DE SERUMS, zeker een aanrader! van andrelon of van biosilk zijn allebei erg fijn, gebruik ze zelf allebei omdat ik dan het beste van allebei heb, maar misschien kan ikdat beter niet doen, ik weet niet.
  • Mousse is erg fijn om in je haar te doen als het nog vochtig is, zodat het opdroogt en dat je krullen dan niet gaan pluizen
  • Niet te veel shampoo en conditioner gebruiken: shampoo droogt je haar uit (wat bij krullen extra snel gaat) en conditioner verzwaart (d/t?) je haar waardoor je krullen minder krullerig en veerkrachtig worden :slightly_smiling_face:
  • Geen shampoo en conditioner gebruiken waar siliconen inzitten (zoals bijvoorbeeld Andrelon), dit laat je haar maar voor heel even mooi lijken omdat het eigenlijk alleen maar een laagje om je haar heen legt waardoor het glanzend en gezond eruit ziet, terwijl dit misschien niet zo is. Kijk goed op een verpakking van een shampoo en conditioner of je misschien dingen die met -icone eindigen inzitten, want dat zijn siliconen, niet doen dus!

Dit is ff alles wat in me opkomt op dit moment, als ik zo nog meer weet zal ik het ook even posten.

Ik hoop dat dit je helpt want dit is alle kennis die ik in een jaartje heb opgespaard hahaha
Ojaa, laat je haar in laagjes knippen als je halflang/lang haar hebt, dan krijg je nog veel meer krullen :grinning: Ik zou wel eerst even informeren bij de kapper hoe die het idee vindt, want ik weet natuurlijk niet hoe jouw haar eruit ziet :slightly_smiling_face:

Ja precies, das ook wat ik bedoel met siliconen

hier een link naar het topic, was 'm zelf ook kwijt hahahah, wist de naam van de methode niet meer, bedankt!

http://forum.girlscene.nl…ssen/list_messages/187266

met knot wordt m,ijn haar zo lelijk en klitterig.
Met vlechten is het mooier, is dat echt slecht?

Nee denk niet dat het slecht is, je krullen gaan er alleen wel sneller van uit model, bij mijn haar dan

Serums zijn ook siliconen toch?
Inderdaad even kijken in het Curly Girl topic, heeft mijn krulletjes ook erg mooi gemaakt :slightly_smiling_face:

Kan wel zijn hoor, tenminste die van andrelon, die van biosilk zeker weten niet.

Andrelon Perfecte Krullen of zoiets.

heel erg bedankt!!! :relieved: ga het zeker eens proberen!! :grinning:

gebruik tijdens het douchen ;; anti-klit creméspoeling van palmolive HELPT ECHT !
als je uit de douche komt nog even kammen als het nat is,
mijn haar wordt altijd plakkerig van mousse dus doe ik -krullen-spray erin van de etos :slightly_smiling_face:
ik spray het er altijd in, met mijn haar voorover.
ik schud dan mijn haar naar voor en achter
en dan buig ik weer en kneed ik mijn haar met gel.
enn dann gewoon laten drogen & na een half uurtje/uurtje is het helemaal gedroogd en heb je een prachtige coupe =D
probeer eeeens !:ja:

Ik word zo jaloers op alle krulharigen hier.