Kruisen in Turkije?

Hoi!

Ik draag de laatste tijd graag kruisen als sieraden. Denk aan kettingen en ringen.
Nu vertelde mijn moeder laatst dat het verstandig is om die dingen thuis te laten als we naar Turkije gaan deze zaterdag vanwege het geloof.

Dit vind ik persoonlijk best wel vreemd aangezien ik dit gewoon mooi vind om te dragen, het bij mijn geloof hoort (ik ben zelf ook Christelijk) en er verder niemand mee lastig val.
Maar ik wil het risico niet lopen dat ik er veel op aangesproken word (of wat nog meer) tijdens mijn vakantie.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gewoon doen, pech voor hun.

niet alle moslims vallen je aan hoor. :’).

Ik zou ze thuis laten. Las vorige week een verhaal in de viva of flair een verhaal over iemand die een heel gedoe had gehad omdat ze per ongeluk een bewaker op het vliegveld in Turkije uitmaakte voor ‘respectloos’.

Ik zou het echt belachelijk vinden als je dat thuis zou moeten laten. Naja niet moeten maar je snapt het. (:

In turkije zijn heel wat kerken voor zover ik weet. En heus niet iedereen is moslim daar. Ik zou het gewoon dragen.

Ik zou het gewoon meenemen, loop er een dagje mee en dan zie je de reacties van zelf wel. En als het nogal negatieve reacties zijn stop je ze weer terug in je tas. Maar dat moet jezelf weten, mij zou het niet boeien wat ze over mijn stijl dan zouden zeggen. Of naja, stijl: sieraden etc.

Mja van de ene kant heb ik ook zoiets van ‘wat kan mij het schelen’ maar van de andere kant voorkom ik ook liever gezeur!

Hmm, ik zou het gewoon wel thuis laten liggen. Als je gezeur wilt voorkomen.

Ik zou het thuis laten liggen. Gewoon omdat het makkelijker is en je de sieraden dan ook niet kwijt kan raken :'D

het is toch ook niet raar als je hier iemand ziet met een hoofddoekje of keppeltje?

Bepaalde mensen vinden van wel

ik zou het thuis laten, dalijk worden ze wel boos op je

doe eens normaal, mensen gan daar echt niet raar om doen hoor?
-____-
turkije heeft ook kerken :wink:
je kan daar rustig je kruis dragen.

Dat dacht ik dus ook al.
Maarja dat is in Turkije schijnbaar anders.

Ik denk dat ik ze maar thuislaat, ik ga tenslotte niet dood zonder mijn kruisen haha.

Er zijn daar ook mensen die geen Moslim zijn. Ze schieten je daar niet neer hoor, lol. Doe gwn wat je wilt.

je kan m wel meenemen hoor, zoals ik net al zei.
niet iedereen is daar moslim

Nee dat weet ik!
Maar er zijn altijd wel mensen - in Turkije maar ook in Nederland - die daar problemen mee hebben en dat zoek ik niet snapje:)

nouja , ik weet wel zeker dat turken in turkije, en vooral de mensen in toeristische steden, daar geen problemen mee hebben.
ik ben zelf turks, en veel mensen daar die moslim zijn, hebben respect voor andere religies en wat een toerist voor sieraad omheeft boeit ze helemaal niet.
en de rest, die niet echt gelooft, maakt zich er ook niet druk om…