Kromheid van de nederlandse wet

Helloo medegirlsceners
Ik vind dat als je er over nadenkt er in Nederland een hoop wetten zijn die best krom zijn.
Bijvoorbeeld ik ben 17 en ik mag niet zelf een abonnement voor een telefoon afsluiten maar ik mag wel geld lenen? Dat is toch vreemd en zo zijn er nog veel meer dingen. En als ik er dan veder over na ga denken kom ik eigenlijk tot de conclusie dat de hele politiek maar wat aankloot. Ik vroeg met af hoe jullie hier overdenken en of jullie het met me eens zijn ja of nee
xo

Hoe kom je erbij dat je geld mag lenen dan? Ik kan dat nergens vinden hoor.

En ja het rechtssysteem in Nederland is kut maar ik denk dat elk land wel kromme dingen heeft.

Daar ben ik het heel erg mee eens, daarom stem ik ook nooit.

Of niet roken of drinken voor je 18e maar wel vanaf die leeftijd je hele fucking studie moeten lenen.
(niet dat ik het oneens ben met dat alcohol/rook verbod, wat mij betreft mag dat opgehoogd worden naar 30 jaar ofzo)

Ik moet voor mijn studie bijlenen via duo

Maar geld lenen voor je studie is compleet wat anders, als jij gewoon normaal je studie afrondt is dat een gift (nu nog wel).

Maar als je stemt op de partij waar je voor bent kan je toch juist voor verandering zorgen

echt he hahah sorry maar dat is echt een minder slimme redenatie

huh maar door te stemmen, kan je juist verandering brengen,
Ik vind dat mensen die niet stemmen ook geen recht hebben om over de wetten/regering te mokken.

anyways, ja er zijn vast wel kromme wetten, maar ik heb er iig nog nooit last van gehad ofzo haha

Er zullen altijd wel wetten zijn waar een deel van de bevolking het niet mee eens is. Hier in Nederland, maar ook in andere landen. Ik heb zelf nog nooit last gehad van bepaalde wetten van Nederland dat ik dacht “maar wacht eens even…”

Ik kan me er niet zo aan storen. Sommige dingen zin inderdaad lrom maar ik denk dat het in andere landen niet veel beter is.

Amen, sista.

Daarbij valt het Nederlands wettelijk systeem best wel mee. Als je je bedenkt dat je in andere landen kan opgepakt worden voor homoseksualiteit ofzo. Prijs jezelf gelukkig en stop met zeuren, zeker als je niet eens stemt.

Er zijn heel veel dingen krom in Nederland maar er zijn ook heel veel dingen krom in de wereld in het algemeen.

Persoonlijk vind ik dat heel Nederland veel te veel vertroeteld wordt, daar wordt enorm veel misbruik van gemaakt. Ben het er zeker mee eens dat er mensen zijn die hulp en zorg nodig hebben maar voor mij weegt dit niet op voor het grote aantal misbruik dat er gemaakt wordt.

Ik vind dat in Nederland juist echt bizar veel kan. Iedereen is vrij om te zijn en doen wat hij wil :slightly_smiling_face: Alleen het rechtssysteen vind ik de laatste jaren nogal tegenvallen. 4 maanden voorwaardelijk voor het doodrijden van iemand terwijl diegene onder invloed was… kom op

Als je kijkt naar de gevangenissen en de straffen die er in Nederland uitgedeeld wordt dan is het hier echt een walhalla. In Amerika krijg je al 2 jaar voor het alleen al bezitten van bepaalde drugs. Op doodslag staat altijd levenslang, alleen onder speciale omstandigheden zoals onder invloed staan kun je vervroegde vrijlating krijgen. De gevangenissen daar zijn pure hel.

In Nederland zijn er zelfs daklozen die zichzelf maar zo vaak mogelijk de gevangenis in helpen omdat ze het daar zo goed hebben. Je mag zelfs een fucking playstation hebben hier.

Helemaal mee eens…

In Nederland zijn er zelfs daklozen die zichzelf maar zo vaak mogelijk de gevangenis in helpen omdat ze het daar zo goed hebben. Je mag zelfs een fucking playstation hebben hier.
Dit dus