Kroeshaar stijlen, ideeën?

Hooii,
dit zal waarschijnlijk wel de zoveelste topic hierover zijn, maar ik kon niet echt een topic vinden wat antwoord gaf (of ik heb weer eens met 1 oog in de andere wereld gekeken :stuck_out_tongue:)
Ik heb best dik haar, en een beetje kroes. Ik gebruik shampoo van Andrélon; de perfecte krul.
Ik vindt krullen niet altijd leuk, maar ik doe er vaak meer dan 2 uur over om mijn haar te stijlen omdat het amper wil, en dan is het resultaat dat het niet stijl is maar het slag/krul is. Dus wou ik het straighten.
Over straighten kon ik niet zoveel meer vinden dan dat het erg schadelijk is en ook erg duur. Ik en mijn ouders hebben dus voor die dure dingen geen geld. Ik las toen iets over Brazilian Keratine nogwattes, maar dat is ook redelijk geprijst en ik weet niet welke het beste werkt.
Heeft iemand tips om mijn haar toch gemakkelijk stijl te kunnen krijgen of weet iemand een niet al te duur product die kan helpen?

Natuurlijk kroeshaar :bowing_man:
[Nee dit is geen antwoord op je vraag, dit is een poging om je over te halen om al die slechte dingen (steilen, stijlen en chemische troep) te laten liggen omdat natuurlijk kroeshaar zo mooi is!]

Ik ken je probleem, ik heb namelijk precies hetzelfde.
Helaas werken de meeste dingen maar kort en zijn ze 9 van de 10 keer super schadelijk voor je haar. Af en toe stijlen met de stijltang kan natuurlijk wel, maar als je echt met die chemicaliën wil gaan werken, zal je haar er meestal niet veel mooier op worden. Voor ons zijn er dus vrij weinig oplossingen.

wel jammer, bij mij staat stijl haar mooier maar ik moet er gewoon 2 uur over doen om het te stijlen, en na een kwartier begint het weer te krullen

Mijn zusje heeft ook een keratine behandeling gedaan na laaaang allerlei methodes voor stijlen proberen. Haar haren waren uiteindelijk helemaal kapot. Nu heeft ze ook keratine en daar is ze tevreden mee. Maar ik zou niet teveel geks met je haar doen. Wees blij met je natuurlijke haar en draag het met trots.

kroeshaar is echt vervelend. Je kan het altijd stijlen maar (volgens mij) beschadigd het wel sneller. Dus een paar keer kan wel…

Dat heb ik dus ook, helaas. En dan gaat het bijv. ook nog eens regenen, of de lucht is heel vochtig, waardoor het helemaal ontploft wanneer ik buiten kom. :’)

hee ik heb zelf ook kroes haar nja word nu minder maar ik doe er ook 2uur over soms langer en soms korter ik föhn me haar droog doe dan wat in me haar fönh ik het droog das echt rot klus maarja en dan spray ik me haar en verdeel me haar in kleine stukjes en dan is het stijl en dan als stijl is doe nog wat olie in bij de punten en is hele week stijl