Kriebelhoest

Haay,

Ja, je ziet het al kriebelhoest.
Ik heb echt superveel last van kriebelhoest. Ik krijg het echt vier á vijf keer per jaar en ik weet echt niet hoe dat komt.

Ik krijg het sinds ik 11 jaar ben en 5 (bijna 6)jaar later heb ik het nog steeds.

Ben daarvoor ook elke keer naar de dokter gegaan en die geeft me dan antibiotica, wat totaal niet helpt!

Het is zo vervelend en vooral op school, want je moet zoveel hoesten dat je je niet meer kan concentreren bij de les. (Ik word zelfs rood en stik bijna)

Ik bleef dan altijd 2 á 3 dagen thuis en dan was het weg. Maar nu ga ik naar het mbo en moet 80% aanwezig zijn op school, dus kan ik echt niet thuis blijven. ( ik drink dan wel elke dag thee met honing en neem keelsnoepjes, maar dat helpt ook niet meer )

Ik heb echt geen flauw idee wat ik eraan kan doen. Ik wil het niet meer hebben.

Is er iets dat helpt tegen kriebelhoest? Is er iemand die er zelf ook last van heeft?
Zo ja, wat doe je eraan?

Niemand?

Lijkt me dat je het beste terug kan gaan naar de dokter en gelijk al duidelijk aangeven dat die antibiotica die je krijgt écht niet helpt (weet niet of je elke keer dezelfde krijgt) en hoeveel last je er eigenlijk van hebt. Dan zal de huisarts wel verder zien wat hij voor je kan doen, ik heb geen idee.

Terug gaan naar de dokter inderdaad

En ik weet niet of je rookt? Want ik had dit heel veel toen ik rookte en net was gestopt. Nu ben ik een tijd gestopt en heb ik er geen last meer van.

Edit: oh ik lees net dat je het al vanaf je 11e hebt, dan heeft het er niet veel mee te maken denk ik

noscapine.

Antibiotica tegen kriebelhoest? Zou ik sowieso niet nemen maargoed. Al gewoon hoestdrank geprobeerd?

Toevallig heb ik er nu ook last van, maar ben er zelfs een beetje hees bij, geen flauw idee waarom.

Heb hier zelf net zoals jij ook vaak last van, gepaard met verstopte neus en rode ogen :’)

Melk en koffie zou niet goed voor je keel zijn op dat moment, en ja roken ook niet ( ook al vind ik dit wel moeilijk soms haha )
Maar ik ben er eigenlijk nooit voor naar de dokter gegaan, als het te extreem word neem ik een hoestdrankje en drink veel thee met honing. Meestal heb ik hier 1/2 weken last van, word er ook niet goed van haha.

Je zou eens Ascal 600 kunnen proberen, is eigenlijk een ontstekingsremmer. Maar het schijnt ook te helpen tegen kriebelhoest. Het is een virus dat de keel irritatie veroorzaakt.

Oh, ben benieuwd. Waar kan je dat halen?

Ik ben elke keer terug naar de dokter geweest en aangegeven dat antibiotica niet helpt, maar toch zegt die dat het helpt.

Nee, ik rook niet hahaha

Kun je geen second opinion aanvragen bij een andere dokter?
Als jij merkt dat het niet werkt en hij zegt dat het dat wel doet, vind ik het maar een slechte dokter.

Oh en niet omdat ik denk dat je liegt hoor, maar het kan ook zijn dat het een beetje tussen je oren zit. Heel veel mensen kuchen en hoesten vaak uit gewoonte terwijl ze het eigenlijk niet hoeven. Probeer eens, als je dat nog niet hebt gedaan, veel water te drinken en niet te hoesten. Als het echt niet lukt is er natuurlijk wat aan de hand, waar ik bij jou ook wel echt vanuit ga.