krentenbaard/impetigo

hee allemaal, ik zag dat er nog geen topic was over impetigo.
Ik vroeg me af of meer mensen dit hebben, en zo ja, wat doen jullie er dan aan?
xx

Daar kan je niet zoveel aan doen. Zalfje erover en wachten tot het over gaat?
toch :’)?

ja toch? Vriendin van mij had het ook, volgens mij had die ook alleen een zalfje en moest die ook wachten tot het wegging…

Dat heb ik ook gehad, want een klasgenootje had zogenaamd alleen wondjes, en OPEENS hadden allerlei mensen krentenbaard… Als je iemand kent die het heeft die ook aan dingen zit, was je handen vaker en blijf met je handen van je hoofd en wondjes af! Het is heel vervelend…

Ik krijg het al vanaf dat ik geboren ben een paar keer per jaar, veel last heb ik er dus niet meer van want ik ben het gewend om het te hebben. Het vervelendst vind ik de mensen die je aanstaren alsof je vies bent, of dat ze gaan zeggen dat ik etensvlekken ofzo heb. Ik heb het ook altijd in m’n gezicht, dus iedereen ziet het. Maar ik heb al verschillende zalfjes geprobeerd, maar niets helpt, ik smeer het er nu alleen nog maar op zodat je niet ziet hoe vies het eruit ziet.

ik heb het ook een keer gehad toen ik in groep acht zat, verschrikkelijk! Maar als je een zalfje hebt is het opzich wel snel weg :slightly_smiling_face:

ja dat is het probleem, zalf helpt bij mij niet meer :frowning_face:
misschien ben ik immuun geworden ofzo? kan dat?

iemand nog tips?

OH ja dat heb ik ook gehad! Ik ben naar de dokter gegaan, heb een zalfje gekregen en ik mocht 2 dagen niet naar school of zo? Oh ja ik mocht ook niet zwemmen ivm besmetting. (Ik zat toen in groep 6 of zo? Haha)

nou ik moest wel altijd gewoon naar school, en ik mocht ook gewoon zwemmen. Van chloorwater gaat het uitdrogen, dus dat hielp soms wel. maar die zalfjes werken niet meer…

Dat is wel weird dat je het vaak hebt ja. Misschien andere dokter opzoeken ofzo, als je er echt vanaf wil.
Kun je het er niet afsnijden of laseren?

Ik zag vandaag een kassiere in zo’n winkeltje met krentenbaard, ik ging echt zo ver mogelijk bij d’r vandaan staan en heb ook niks aangeraakt dat bij haar in de buurt kwam. Iew, vind 't er zo vies uitzien. En voor het slachtoffer moet het al helemaal vervelend zijn.

Ja, maar ik denk niet dat dat helpt want afsnijden en laseren, dan blijft het terug komen want het is een bacterie die het veroorzaakt, en die zit ergens in je lichaam. Ik moet dus zorgen dat die bacterie weg gaat, daarvoor heb ik me al een keer een weeklang elke dag van haar tot tenen helemaal gewassen met desinfecterende zeep, normaal helpt dat maar bij mij niet :frowning_face:

Ik heb het ook gehad, vandaar de 3 prachtige littekens op mijn kin! ;-;

Op zich begrijp ik best dat het er vies uit ziet, maar je moet eens denken aan degene die het heeft, het is echt niet fijn als iedereen je de hele dag ontwijkt. En er zijn wel meer dingen die ik er vies uit vind zien, dan ga ik niet gelijk mensen ontwijken…

beetje over dreven hoor.

als iemand iets heeft wat erg besmettelijk is dan ontwijk ik diegene ook liever hoor. Ik wil het zelf namelijk niet krijgen.
Ik vind dat als je iets hebt wat besmettelijk is je je ook moet realiseren dat het logisch is dat andere mensen het niet ook willen krijgen. Je kan er zelf vaak niks aan doen als je het hebt, maar je kan er wel heel veel aan doen om te voorkomen dat je er andere mensen mee besmet.

dat had mijn neefje ook, weet niet of het al weg is bij hem, maar hij moest gewoon wachten

ik vind het een beetje apart dat je dan mensen gaat ontwijken. het ‘pus’ dat in zo’n blaar zit is besmettelijk, maar als je er niet aanzit, en je wast je handen dan is het echt niet zo besmettelijk hoor.

Jij weet toch niet of dat kassameisje misschien bij zichzelf eraan gezeten heeft? Ze geeft je daarna je geld(waar ze dus met haar handen aangezeten heeft) terug en op straat kan je nou niet je handen wassen.
Ik werk in een apotheek dus ik kom vaak genoeg met mensen in aanraking die zoiets hebben. Dus ik ontwijk ze niet. Maar ik was wel altijd mijn handen meteen erna en dat doet de rest van mijn collega’s ook, maar in een supermarkt gaat dat dus niet, dus dan ontwijk ik zo’n kassameisje ook liever.
Het is echt heel erg besmettelijk. Ik heb ook op een basisschool gewerkt en 1 kind in de klas had het dus(wat wij niet wisten). Paar dagen erna had 60% van de klas het.