Kreeg jij veel acne toen je begon met de Yasminpil?

Hoi lieve forummers van Girlscene!

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag waarvan ik heel erg hoop dat jullie een antwoord hebben. Komt ie.

Ik heb vanaf mijn twaalfde altijd last van acne en daartegen van alles geprobeerd. Ik ben een tijdje aan de Dianepil geweest, maar daarmee gestopt omdat ik me er depressief door voelde. Daarna heb ik een hele tijd benzohylperoxide gebruikt, maar dat vind ik toch eigenlijk een raar chemisch goedje, wat ik dus liever niet meer gebruik. Maar nadat ik daarmee gestopt was kwam mijn acne behoorlijk terug. Daarom ben slik ik nu sinds anderhalve maand de Yasmin, maar ik heb het idee dat mijn acne alleen maar erger wordt in plaats van beter. En dat terwijl ik juist hoorde dat de Yasmin ook helpt tegen acne, maar lichter is dan de Diane, en daarom beter te verdragen.

Omdat mijn hele gezicht nu onder de puisten zit, vooral bij mijn kin en kaaklijn, ben ik de wanhoop nabij. Ik kan wel janken en voel me verre van aantrekkelijk:(. Ik hoop dat het een fase is en dat het na een aantal maanden slikken alsnog opklaart. Maar ik ben zo bang dat deze pil alleen maar averechts werkt, en ik straks dus helemaal een krentenbol wordt.

Mijn vraag is nu dus of jullie ervaring hebben met de Yasmin. Kregen jullie er meer acne door, of verminderde het juist? Als het wel beter werd, na hoeveel maanden/strips dan?

Ik weet niet of hier topics over bestaan, maar ik hoop dat er mensen zijn met positieve verhalen over acne en Yasmin:), die mij weer een beetje hoop kunnen geven. Want eerlijk gezegd wordt mijn zelfvertrouwen er op deze manier niet beter op.

Ik ben benieuwd!

Liefs van Brabbelbox

Iedereen reageert anders op de pil he. Mensen kunnen nu wel hier vertellen dat het bij hen naderhand wel verbeterde, maar dat betekend niet dat dat ook zo bij jou zo zal zijn. Misschien ook wel, maar dat is gewoon afwachten.
Niet het positieve bericht dat je wil, maargoed het is wel zo.

Algemeen pil topic?

http://forum.girlscene.nl…sages/97475/last#m9566120

Ik heb zelf ook de yasminpil geslikt, maar ik had niet echt het idee dat er iets veranderde met mijn huid. Mijn acne werd niet erger of minder erdoor. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt omdat ik er hoofdpijn van kreeg. Wat bij mij geweldig heeft geholpen is een antibiotica kuur. Je kunt gewoon aan je huisarts vragen of je een antibiotica kuur kan krijgen voor je acne. Deze kuur is heel erg ligt en volgens mij moet je hem ongeveer 6 weken slikken. Er is wel een kans dat je acne daarna terug komt. Bij mij is mijn huid ook niet helemaal egaal geworden, maar het is echt een STUK beter dan hoe mijn huid eerst was!

Algemeen pil topic graag (: