Krantenwijk

Hi!

Ik weet niet of hier al een forum over was :angel:
Ik wil graag een folder/kranten wijk lopen.
Hebben jullie ervaring?
Hoeveel krijg je ervoor?
Hoe lang doe je er over etc?
Is het t waard XD

ik loop nog niet, maar mn zus liep, en nu mn buurmeisje en over een paaar maanden neem ik de wijk over :slightly_smiling_face:
bij Netwerk VSP voor 40 euro per maand ongeveer, en dan heeft ze geloof ik ongeveer dus 10 euro per week.
voor 10 straten ofzo?
best veel, vind ik.
alleen is het wel een folderwijk haha.

Ik heb het ook gedaan, maar zou nooit meer terug willen.
Je verdient echt vrij weinig voor de hoeveelheid die je moet dragen, je bent er redelijk veel tijd aan kwijt omdat je iedere keer terug moet om nieuwe te halen en de betalingen van folder/krantenwijken zijn meestal niet zo goed geregeld.
Zo heb ik eens 3 maanden op mijn geld moeten wachten.

ik bedoelde eigenlijk ook folderwijk :see_no_evil:

Ik heb het allebei gedaan en was allebei even erg. XD

ghhhm oke, dus niet doen?

ligt eraan, sommigen vinden het heeel erg om te doen, anderen weer niet…
ik ga het wel doen, want ik ben 13, en voor de rest kan ik nergens geld mee verdienen x]
en op het einde van het jaar verdien je ongeveer 200 euro met van die kaartjes langs de deuren gaan, dussss. ik weet het wel XD

zoek je een fijn bijbaantje in een winkel (:

voordelen aan folderwijk:
*je verdient iéts

nadelen
*veel tijd aan kwijt
*zwaar
*je verdiend in verhouding zeer weinig
*je staat in weer en wind buiten

Ik kan 't niet beter zeggen!!
Ik heb zelf van m’n 13e tot begin dit jaar (2010) bezig geweest met kranten en folderwijken. En ik had er 4 wijken PER week (van zo’n 500 brievenbussen) maar inderdaad…veel tijd aan kwijt voor weinig geld :S

Hmm, ik ervaar het heel anders dan anderen hier.
Ik heb dan wel een krantenwijk, dus 's ochtends vroeg. Ik ben er heel tevreden mee. Ik heb slechts 80 huizen in 4 straten. Daarmee verdien ik tussen de 200 en 230 euro per maand. (Dit verschilt omdat er steeds mutaties zijn…)
80 kranten per dag is eigenlijk helemaal niet zwaar. Behalve op zaterdag, dan is het iets meer omdat alle kranten bijlagen hebben…
Het vroege opstaan vind ikzelf geen probleem omdat ik toch niet kan uitslapen.
Én je hebt de rest van de dag tijd voor andere dingen. Zeker in de vakantie is het fijn.

En volgende week mag ik met die kaartjes lopen. Vorig jaar had ik er 350 euro mee opgehaald :grinning:

ik loop 200 kranten per week, allemaal op donderdag en dat verdient 4.63 per keer.
maar het is echt heel rot, het past niet eens allemaal in mn fietstas -.-
het is eigenlijk alleen maar om mn ouders te laten zien dat ik niet op mn reet zit :stuck_out_tongue:

Meestal betaalt een kranten-/folderwijk juist wel goed! Als je gaat kijken hoeveel je krijgt voor het aantal uur wat je er mee kwijt bent, dat is toch aanzienlijk meer dan in een winkel.

Ik heb zelf altijd folders gelopen totdat ik oud genoeg was om in een winkel te werken. Ook heb ik op mijn 15e nog een keer een krantenwijk gehad (de telegraaf), maar dat werkte voor mij niet ivm het vroeg opstaan.

kranten brengen is echt super saai.
mijn folders liggen al voor de deur, egt geen zin om ze te brengen.
maar gelukkig, t is de laatste keer voor mij!

ik heb ook beide gedaan, ik heb 2 jaar folders gelopen en een paar weken iemand vervangen met kranten lopen…

bij mij verschilde de salaris elke week heel erg de ene keer kreeg ik maar 3 euro de andere keer 9 euro… je loopt er evenveel voor maar de ene keer moet je grotere paketten bezorgen…

maar het was zoo kut xD ik deed het echt voor het geld, want ben ik blij met mijn huidige baantje zeg xD

Ik heb ook een folderwijk gelopen. Nu ik erover terug denk vraag ik me echt af wáárom ik dat ooit heb gedaan : ( ik moest er zo veel en ik kreeg er zo weinig voor betaald (Netwerk VSP). Echt, noooooit meer en ik zou het ook zeker afraden!!!
Die stomme lui verwachtten zelfs van mij dat ik 5 km verderop in de bossen ging rondbrengen ;s voor 4 huizen.
En dan kreeg je maar 12 euro of zo per week. Ja daaag. Wat een onwetend kind was ik zeg :’) (toen was ik 14 en dacht ik dat ik kei veel geld kreeg, pff haha)

Heb ook een krantenwijk gedaan. Verdient echt lekker alleen elke ochtend zo vroeg opstaan voordat je naar school gaat, je moet werken in welk weer dan ook, ik had een lat-relatie en kon dus niet een heel weekend een keertje weg of zo, etc.

Ik heb een krantenwijk. Ik loop de regionale krant, op dit moment 2 keer per week. Vanaf januari 3 keer per week. Ik vind het goed verdienen. Ik ben maar 1 uur en 20 minuten bezig, en verdien 7,33 per keer. Dat is dus (vanaf januari) 88 euro per maand. En je mag het lopen wanneer je wil, zolang het maar die dag nog in de brievenbus ligt. En je krijgt meteen een portie beweging. Wat mij betreft is het de ideale job voor middelbare scholieren. Volgend jaar ga ik wel stoppen, ivm. mijn studie.

in de zomer valt het echt nog wel mee…
enzolang je onder de 16 bent, verdient het meer dan een uurloon ergens anders :wink:
alleen in de winter is het vreselijk.
idd, altijd door weer & wind…
k verdiende iets van 6¤ per uur

Oke ik wil dit dus echt niet :’).
Ik ben 14 maar zit in 4VWO, dus wil wel een baantje waar je aardig wat mee verdient maar niet tig uur per week aan het rondsjouwen bent, want ik woon ver van school af (ivm met reistijd ook).
Ik wil gewoon in een winkel ofzo, maar in dit kutdorpje zit alles vol :’)

Ik doe een dagblad, dat betekent wel elke ochtend vroeg op (behalve op zondag) maar het verdient 160 euro per maand en dat is een stuk meer dan dat mijn gemiddelde leeftijdsgenoot verdient (ik ben 15). En nu mag ik met van die kaartjes langs de deuren, en dat verdient heel veel (:
Ik zou dus een dagblad doen, anders niet want dan verdient het toch niet…

ik heb het gedaan, 4 jaar geleden ofzo.
verschrikkelijk, wil het nooit meer!