Kralen opbergen

Ik ben op zoek naar een manier om mijn kralen, tangen, enz. op te bergen. Ik zit nu aan een kastje zoals dit te denken:

Maar het liefst heb ik een maat kleiner. En ook niet zo duur. Weet iemand waar ik dit kan kopen?

Ik weet zo even 1,2,3 geen concrete plaats maar ik heb meerdere van mijn opbergkastjes bij de Blokker vandaan. Daarnaast zou je kunnen kijken bij bouwmarkten voor gereedsschapskastjes voor spijkers enzo.

Bij de xenos hebben ze ook heel vaak kastjes om dingen in op te bergen.

even deze foto op internet gepikt

xenos heeft deze laden kastje ( waren voorheen als ik me niet vergis 5 euro per stuk )en nu in elk geval in het filiaal in roermond staan ze voor 2,50.
ik heb deze ook gehad voor mijn kralen maar ben overgestapt op bakken die in een kast konden aangezien ik teveel kralen kreeg hahaha

Ja ik heb ze inderdaad bij de Xenos gezien. En meerdere kleuren. Als je ze alsnog groter wilt hebben kan je ze stapelen, zelfde effect :grinning:

Dit soort kastjes hebben ze ook wel eens bij de bouwmarkt, geloof ik. Die zijn dan eigenlijk bedoeld om spijkers en schroefjes en dergelijke op te bergen.

Precies wat ik wilde zeggen :slightly_smiling_face:

Ik heb er zo een voor mijn slotjes en ringetjes, handige systemen ja. Voor de rest heb ik gewoon van die 24-vaks bakken, ook van de Xenos. Ik werk wel alleen met rocailles (hele kleine kraaltjes) die in ziplockzakjes zitten en dus geen grotere losse kralen, maar die bakken zijn volgens mij ook wel goed geschikt voor losse kralen.

En voor swarovski kraaltjes, waar je er niet zoveel van hebt per soort (ten minste ik niet, haha), gebruik ik pillenbakken! Gewoon van die bakken die per dag voor een week gaan en dan 4 dagdelen hebben. Dekseltjes van de bakjes afgeknipt zodat je gewoon een mooi open systeem krijgt (er zit wel nog een sluitbakje omheen natuurlijk).

werkt voor mij in ieder geval goed en ik heb echt belaaaachelijk veel kralen whaha.

Jup, wij hebben er echt 8 ofzo in de schuur voor allerlei dingetjes, kwamen bij de Karwei vandaan als ik me niet vergis. :slightly_smiling_face: Ik zou daar eens kijken!

Ik heb een sorteerbak, hij komt van een kralenwinkel maar bij de Xenos hebben ze ook wel dat soort dingen.