Kralen in je haar (invlechten): Hoe?

Bij het oude kinderspeelgoed dat hier thuis ligt, zit onder andere een grote doos kralen (om zelf sieraden te maken enz.). Alleen heb ik daar vroeger eigenlijk nooit iets mee gedaan. Ik had het idee om nu die kralen (niet allemaal tegelijk natuurlijk xD) in een lok haar in te vlechten, ofzoiets. Ik heb echter geen idee hoe dit moet (vlecht ik ze in, steek ik ze eerst op een ander touwtje, …?). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en mag ik ook vragen om een voorbeeldplaatje te posten als je er één hebt? Die kon ik namelijk niet meteen vinden op internet :slightly_smiling_face: Alvast bedankt!

Niemand?

't makkelijkste lijkt mij op ze eerst aan 'n touwtje te doen, en dan haar te gaan vlechten of ronddraaien (you know, haar+touwtje ronddraaien als n dreadlock) met dat touwtje. of een touwtje maken met kralen, en dat dan bovenin een pluk haar vastzitten, met n knoopje/schuifje.

zoiets ?:stuck_out_tongue:

Oja. Met een schuivertje vaststeken… Had ik niet aan gedacht ^^ Nog iemand (met tutorials van youtube oid, voorbeeldplaatjes, …)? Wat is trouwens de Engelse term voor ‘Kralen’?

Bead