Krakende oren/oren zitten dicht

Hallo allemaal, ik heb al meer dan een jaar last van krakende oren (als ik slik, geeuw, mijn kaak op een bepaalde manier beweeg en soms gewoon als ik niets doe), ploffende oren, het gevoel van water in de oren hebben (als ik voorover buig om mijn haar in een staart te doen, voel ik het mee bewegen), dichte oren, veel slijmen, verstopte neus, verkouden gevoel, maar niet verkouden zijn. Gelukkig heb ik al een paar weken geen dichte oren meer gehad, af en toe (lees: om de week). Ik neem ook al een jaar neusspray. Ben al naar twee nko-artsen geweest en vandaag weer. Ze hebben mijn oordruk gemeten en gekeken naar mijn oor, maar er was geen vocht en ook geen oorstoppen te zien. Mijn buis van Eustachius was ook gewoon goed volgens de testen. Conclusie: ze zien niks en kunnen mij niet verder helpen. Heeft iemand hier ook last van? Ik word er echt depressief van…

Groeten, Femke.

Ik heb ook vaak ploppende oren, ze zijn gewoon super gevoelig bij mij. :cold_sweat:
Heb je ook vaak oorontsteking, of dat weer niet?

Te veel neusspray is ook niet zo heel goed geloof ik, maak je je oren ook wel eens schoon met oorstokjes?
Ik laat om de zoveel tijd mijn oren uitspuiten bij de huisarts, en die heeft afgeraden om oorstokjes te gebruiken.