Krakende kaken

Hoi,

mijn kaken kraken nogal. Bijvoorbeeld als ik iets eet en erop bijt begint dat heel erg te kraken, ik heb dat ook met me knieën. Als ik dan door me knieën ga voor te bukken kraken ze en ook soms me ellebogen…
Heeft iemand dit ook? Of weet iemand wat je hiertegen kan doen?

Jaa ik heb dat ook.
Dan heb je losse gewrichten ofzo
ik heb altijd heel veel last van mijn kaak
als ik eet doet het pijn
ik was naar een kaakfysiotherapeut geweest maar het hielp niet echt
maar voor de rest is het normaal hoor als het geen pijn doet!

Hmm, lijkt me niet echt goed voor je?

Ik heb wel dat hij knakt, dat hij ergens heenschiet zegmaar. Maar dat bedoel je zeker niet?

Heb ik ook haha
Mijn moeder heeft dat ook en ze zei dat ze vroeger een keer een broodje at en dat ze toen ineens haar mond niet meer dicht kon doen, dat lag dus daaraan en sindsdien moet ze daar echt op letten anders gebeurd dat weer

Ik heb dat de laatste tijd ook weer, maar heb ook ooit mijn kaak gebroken dus daar kan het ook mee te maken hebben (:

Ja maar ik heb nog nooit iets aan mijn kaak gehad

Ik heb dat ook met mijn kaak, maar ook als ik een rondje draai met mn handen vanuit mn polsen zeg maar, dan hoor je het echt heel hard. knieën en ellebogen heb ik niet zo…

maar het is in ieder geval geen levensbedreigende ziekte waardoor je botten en gewrichten langzaam afsterven dus nouja

Nee maar iemand zei ook eens dat als het kraakt, je kraakbeen langs je gewrichten schuurt. Is in principe niks ergs aan, behalve als je er echt continu last van hebt, dan kan je kraakbeen af gaan slijten.

wel eens dattie knakt ofzo als ik hem ver opendoe. Maar denk dat SNNOZZ gelijk heeft, dat het iets is met je kraakbeen ofzo. Maar het lijkt me in ieder geval niet levensbedreigend.

mijn knieen knakken altijd wel als ik door mn hurken ga

Dat is normaal voor een meisje (:
Dat heb ik ook en ik was er voor naar de tandarts gegaan omdat ik mijn mond niet meer goed open kreeg. Ik dacht dat het met mijn verstandskiezen te maken had ofzo, maar dat was het niet
Hij zei dat het normaal is voor meisjes en dat het met je kraakbeen te maken heeft, en ook dat het helemaal niet erg is. So don’t worry!

ik heb het ook.
echt irritant bij het eten, elke dag. doet ook pijn. ik was bij de ortho, en toen merkte ze het ook op. zeiden dat het heel normaal was, omdat ik weinig ruimte ofzo daar heb.

ben ik de enigste die hier (bijna) nooit last van heeft?

nee hoor, ik ken hetook niet

ik heb het ook! het is echt verschrikkelijk! het doet bij mij dan wel geen pijn, maar het is zo irritant…waarom hebben jongens dat nou weer niet :zucht:

Heeft dat niet iets te maken met kraakbeen, of ben ik nou helemaal in de war? xD

dat heb ik zegmaar bij al mijn gewrichten.

dat heb ik heel erg en ik word daar ws aan geopereerd.
aan beide kanten van je kaak zit een gewricht net zo als in je knie.
dat gewricht dat slijt af en dat gekraak dat je hoort is dat gewricht dat schuurt.
maar bij mij is dat zo erg af geschuurd dat mijn kaak vast blijft zitten bij bv het eten en het doet ook nog pijn want je moet hem een soort van terug in de kom duwen. en nu word ik er mischien aan geopereerd maar dat doen ze niet zo snel want er zitten veel risico’s aan en je moet een paar maanden door een slangetje eten want je kan je kaak niet bewegen XD

als je er heel erg last van hebt dan kun je naar de orthotondist ( ik weet nooit hoe je dat schrijft) gaan en die kan je doorverwijzen naar de kaakchirurg of naar de kaakfhisio therapie.

Daar had ik inderdaad ook altijd last van. Ook als ik bijv. moest geeuwen dan “knakte” er iets in mijn kaak. en als ik dan bijv. naar de tandarts moest kon ik ook mijn mond niet meer zo ver open doen als voorheen. Soms deed het wel pijn, naja pijn niet echt maar zo’n zeurderig gevoel zeg maar.
Ik heb het toen eens aan de orthodontist gevraagt en zijn advies was, je mond zo min mogelijk ver open doen om precies te zijn “snij een appel eerst in stukjes, en eet geen big mac”. Na verloop van tijd is het gewoon overgegaan, nu heb ik alleen nog soms als ik heerlijk ongegeneerd zit te gapen dat ik een “knakje” hoor.