Krakende kaak mededeling :D

Hoi!
Ik las vaak dat heel veel meiden last hadden van een krakende kaak,
en dat de andere dan aanraden om een kaakoperatie te ondergaan.
Ik had laatst dat probleem ook en ben naar de orthodont geweest:
Vooral veel MEISJES hebben een kaakprobleem (vooral bij het kauwen)
Omdat ze erg gestrest zijn! Minder stressen dus, als dat niet werkt kun
je nog altijd hulp vragen.

Ik wou dit gewoon even meedelen omdat veel meisjes met dit probleem
zitten en er geen raad mee weten!
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! x

ik heb ook een krakende kaak maar moet nou niet zeggen dat ik heel veel stress heb ofzo :stuck_out_tongue:

Oh mijn kaak maakte echt gewoon een knal laatst, alsof er iets knapte :’) zal wel veel stress hebben P:

haha okeee.
tja, stress zou wel kunnen kloppen. Maar toen t begon was ik niet zo gestresst…
met oud & nieuw, ik was moe, dus zat te geeuwen en ineens kreeg ik mn mond niet meer dicht… :open_mouth: Na eventjes wel weer, maar nou doet ie nog steeds raar…

Mijn kraak krakt echt vaak, maar ik heb momenteel geen stress.

Nog nooit van een krakende kaak gehoord.

En nu we het toch over kaken hebben. Kan een kaak gekneust zijn?

Bedoel je met kraken knakken? Want dat heb ik namelijk ook, dan schiet hij er heel even uit ofzo. Zeer vervelend

oh dat heb k ook, en k heb best veel stress ja… Thanx!

HAHAH ik bedoel kaken knakken

Stress kan je ook on opgemerkt hebben. Je hoeft het niet altijd te merken, en toch kan je onder stress staan.
Maar, ik heb het alleen als ik me kaak heel ver open doen, niet echt zoals de anderen hebben zeg maar. Dan hoort iedereen het van buiten af ook. Net als je vingers zeg maar. Dat geluid en het zelfde idee er van.

Moet hier wel even aan toevoegen dat een krakende/knakkende kaak niet altijd door stress komt. Het kan namelijk ook een (groei)afwijking zijn. Dus schroom vooral niet om als je er veel last van hebt om naar de huisarts te gaan.

Ik heb altijd een rare kaak, stress of geen stress.

Ik heb het, maar mijn moeder heeft het ook. En ik heb niet echt een rede om gestresst te zijn, ik voel me wel relaxed eigenlijk.
Zou het misschien ook een groei/erfelijke afwijking kunnen zijn?

Oh, heb ik heel vaak. Soms heb ik ook dat als ik gaap mijn mond niet echt meer dicht wil. Dan blijft mijn kaak haken ofzo? Ik weet niet.

Heb wel heel vaak veel stress dus daar zal het wel van zijn dan.

Nu voel ik me bijna raar omdat ik dat nooit heb :’)

Mijn kaak kraakt ook. De laatste paar weken vooral, voorheen nooit.
Maar stress…?

ik knarsetand. Dat is ook vanwege stress :'p

]Heb ik ook gehad. Heel vervelend! Ik ben ermee naar een fysio gegaan, want het ging echt pijn doen. Met oefeningen enzo ben ik er aardig snel vanaf gekomen! De oorzaak was bij mij hyper mobiliteit. Dan schiet alles snel uit de kom… :confused:

Vragen of je naar de kinesist kan. Ik heb er nu veel minder last van, uiteindelijk moet ik nog een operatie omdat het ook een aangeboren iets is bij mij, maar de kinesist haalt al veel van de stress weg, dus gewoon zien of dat misschien al een begin is. =)