Krabben in slaap

Hallo.

Ik heb soms van die tijden dat ik in m’n slaap de hele nacht op m’n hoofd aan het krabben ben. De volgende dag heb ik dan allemaal korsten op m’n hoofd zitten, het doet zelfs pijn. Maar de volgende nacht ga ik gewoon weer verder.
Weet iemand misschien waardoor dit komt ??

Alvast bedankt x

misschien heb je een droge hoofdhuid? (en moet je andrelon haar en hoofdhuid gebruiken haha :stuck_out_tongue: ) Maar was je je haar veel? Of juist te weinig?
maar doordat je die korsten hebt ga je uiteindelijk weer krabben want dan gaat het jeuken en krab je het weer open.
Je kan er ook mee naar de huisarts gaan en misschien dat je dan een speciale creme krijgt.

Heb je dit al lang? want het kan ook liggen aan dekbed of hoe die is uit gewassen. Of je gebruikt ander shampoo, makeup of je bent aan het stressen.

Jeuk, een heel vervelend iets. Ik krabde altijd mijn handen open, ik deed later gewoon bandage om mijn handen…
Misschien is het een idee om iets om je handen/nagels te doen, dan krab je jezelf nog wel 's nachts, maar haal je je huid minder makkelijk open omdat je nagels bedekt zijn.

^ Wat hier boven gezegd wordt.
Het klinkt heel gek maar je zou kunnen overwegen om met handschoentjes/sokken over je handen te gaan slapen zodat je jezelf niet kunt krabben :slightly_smiling_face:

Ik heb hier ook last van gehad. Je moet hiervoor naar de dokter. Ik was mijn haar nu met Ketaconazol shampoo. Nu heb ik geen korsten meer op mijn hoofdhuid. Ik bleek last van eczeem te hebben. Vandaar het krabben en de korsten die ik kreeg, heb mazzel gehad dat het niet infecteerde.

Wil niet zeggen dat je hetzelfde hebt, maar als je het hebt dan kom je er met handschoentjes en korte nagels niet.

Ja ik heb een droge hoofdhuid, maar het komt niet daardoor. En ik was m’n haar 1 tot 2 keer in de week maar ik heb kroeshaar dus kan ik het niet vaker wassen anders gaat het dood.
X

Ik heb dit altijd maar een paar weken.
En misschien kan het wel stress zijn.
Dankjee xx

Dankje voor de tip !

Oh wat vervelend zeg ! Maar ik denk niet dat ik eczeem heb, want het is altijd maar paar weken.
Maar toch bedankt xx

NEEEE geen andrelon haar en hoofdhuid!!! deze shampoo is juist agressief, ik kreeg er een nog drogere hoofdhuid van.
Wat je zou kunnen doen is kokos of amandelolie op je hoofdhuid doen en er bijvoorbeeld mee gaan slapen en de volgende ochtend je haren wassen.

Okee bedankt voor de tip ! Xx