kraamzorgopleiding

[i]Ik vind mijn opleiding echt totaaaaaaaaaaal niets, ik ga met tegenzin naar school elke zondag voel ik me rot en zit helemaal niet lekker in me vel.

nu heb ik iets gevonden wat me ECHT geweldig lijkt.
ik wil kraamverzorgster worden, maar ik ben nog maar 16, dus weet iemand of dit kan want mijn moeder zegt dat je dan 18 moet zijn
ik word in begin februari 17…
ik wil echt niet meer naar deze school, en een meisje die ik ken zou een andere opleiding doen alleen die school is nu opeens vol dus zij werkt?
maar je bent toch leerplichtig?
HELP! =([/i]

ik zou ff googlen als ik jou was om te kijken of er een kraamzorg opleiding bij jou in de buurt gegeven wordt en daar vragen of op de site kijken hoe oud je moet zijn enzo.

Je mag wel werken vanaf je 16e alleen dan moet je zeg maar leren en werken dus 1 dag naar school en 4 dagen werken.
Of je met je havo of vwo afgerond hebben dan hoef je helemaal niet meer naar school.

ja klopt,
nou ken ik toevallig iemand die dat ook heel graag wilde doen, aar die was al iets ouder (28)
maargoed, ehhmm, zij moest 1 dag meelopen, en dan een 1 selectiedag doen, en dan gaan er 500 van de 1000(of meer, ) door, en dan weer een selectie dag, ga zo maar door, en dan uiteindelijk worden en 200 of 100 doorgelaten,
dusss, net zo moeilijk als ingeloot worden bij medicijnen.
x

mmm…
Ik ga met mijn mentor praten denk ik want ik trek dit gewoon niet langer.
ik haal wel goede punten maar dit is gewoon niet wat ik wil.