Kpn kaartje, toegang geweigerd

Ik heb dus zo’n KPN kastje voor mijn tv, en normaal heb ik er helemaal geen problemen mee, maar er zit dus zo’n kaartje in om de kanalen te activeren (anders heb je alleen kanaal 1,2 & 3), alleen staat er nu steeds als ik m’n tv opstart ‘CONAX, kaart ongeldig’ of zoiets dergelijks.
Ik heb al gezocht op internet maar ik kon niets vinden ):, iemand een idee hoe dit kan worden opgelost?

IK neem aan dat je digitale TV hebt van KPN (digi antenne) en daar hoort een zg smartcard bij die persoonlijk is, dus op naam staat. Als je een losse decoder (het kastje) gebruikt met een niet geactiveerde smartcard of een geblokkeerde kaart dan zul je ook niet de gewenste kanalen kunnen ontvangen. Het enige wat je kunt doen is contact met KPN opnemen om je kaart te aciveren, maar dat is niet gratis. De tijden van gratis TV kijken is voorbij sinds Nozema in 2008 het vrij te ontvangen zenderpark voor televisie geheel uit de lucht heeft gehaald.

Ik heb digitale TV van Ziggo en moet er wel iedere maand voor betalen, anders gaat het beeld op zwart, en kan ik alleen nog maar analoog kijken in een mindere beeldkwaliteit.

Het is al opgelost! Toch bedankt voor je antwoord (: