koud en haaruitval

hee,
ik heb de laatste tijd als ik mijn haren kan, kan ik er hele plukken haar uittrekken. ik heb al een maand lang van die tabletten daarvoor geslikt, toen was het wel minder maar nu is het weer meer…
ook heb ik het eigenlijk altijd koud, of ik heb het verschrikkelijk warm maar meestal heb ik het ijskoud terwijl andere dat niet hebben.
mn moeder zij dat ik misschien een tekort aan iets heb,
weet iemand misschien wat dat kan zijn? zijn er meer meiden die dit hebben ?

Ik zou naar de huisarts gaan en bloed laten prikken. Het klinkt alsof je een tekort aan ijzer hebt. Hier kun je je voeding op aanpassen of je kunt het in pil-vorm slikken.

Hoeveel weeg je bij welke leeftijd en lengte? (oftewel, heb je ondergewicht?)

Eet je wel voldoende? Ben je goed op gewicht?
Want dit kan ook hiermee te maken hebben. Dan kan je lichaam niet hard werken om je kacheltje warm te houden & dan schakelt het onnodige dingen ook uit (dus huid/haren/nagels etc.) Het gaat prioriteiten stellen in je lijf.
Ook kan het te kort van bepaalde vitamines zijn. Welke dit precies is weet ik niet, google it haha.

Het kan ook zijn dat je ondergewicht hebt, want dit zijn typisch kenmerken bij ondergewicht.

Ik weet 60 kg en ben ong 1.70 cm dus heb een ondergewicht… Maar thnxx voor de tips :wink: