kostschool

Ja het is wel veel geld, maar het is incl. schoolgeld, onderdak, eten enz. Dus als je alles optelt wat je normaal in een gezin kost en dit vergelijkt met het geld voor kostschool valt het uiteindelijk best mee! Volgens mij is het ong. vanaf 7000 pond

7000 pond is 8,000 euro. Ik weet niet of je ouders veel geld hebben, maar dat is heel heel heel veel geld. Kun je lang van op vakantie…

dat is dan ongever 12000 euro. Als je naar High School in America wilt gaan ben je ook 10000 euro kwijt. Het is wel een leuk idee, ik zelf wou naar america gaan, alleen ik heb gewoon niet het geld ervoor om zelfs in termijnen te betalen.

ik vond zelfs een boarding school die 26 000 pond per jaar vroeg!

t Is inderdaad wel heel duur, maar dat moet ik dan maar met mijn ouders overleggen…
Ikzelf denk dat het uitstellen van mijn examenjaar niet echt een ramp is, ik kan redelijk goed leren dus ik denk dat het te doen moet zijn. En als ik ga, breng ik natuurlijk verslag uit haha

bij Wycombe abbey is de prijs 10 200 pond. Ik vind dit best veel…

oké dit is misschien niet te vergelijken , maar in de 1ste klas (Ik zit op tweetalig VWO) een week naar Engeland gegaan met de 2 Engelse klassen. Het is best wel zwaar, je hebt veel huiswerk, je moet altijd het zelfde uniform aan, en het eten in die kantine was echt niet te eten, echt vies gewoon.

Ik denk niet dat je dit bedoelt maja hahh (A)

Ik weet alleen dat in Engeland studeren enorm duur is…

Uniform valt best wel mee hoor! Ik zit al 2 jaar op internaat in België, en ik heb ook uniform ( donkerblauw, witte blouse, …). Het geeft best een gezellige sfeer!

mij lijkt het op de een of andere manier juist wel ‘veilig’ om een uniform te dragen.
kinderen worden minder snel gepest om wat ze dragen enz.
er zitten op kostscholen veel kinderen met rijke ouders toch?
dan heb je niet het probleem dat die alleen maar merkkleding dragen en dat anderen gepest worden omdat ze bijv. h&m dragen

ik zou het niet weten (up)
maar ik ga volgend jaar verhuizen naar roemenie
ga ik hier naar een kostschool

hoe vind jij het in het internaat dan?

Ik zit op internaat in België, maar dat is wel anders want het is alleen voor kinderen met Autisme.

Internaat is echt super leuk, maar volgend jaar ga ik niet meer op internaat ( de studie die ik wil doen, hebben ze niet op die school…).

Dus mijn eerste 2 jaar op internaat
3e en 4e jaar gewoon thuis.
En dan wil ik de laatste 2 op Boarding school.

Haha, ik zie het volledig zitten! Nu nog mijn ouders overtuigen :wink:
Alleen lees ik op alle sites dat je een streng toelatingsexamen moet doen, dus moet je errrug slim zijn… Haha, ik doe mijn best!

ik zit nu op vwo op een ‘gewone’ school zegmaar.
maar volgend jaar zit ik in de 3e,
en als ik nou daarna naar een kostschool in engeland wil
hihi ik wou dat gewoon even weten!n;p

ik wil heel graag naar een highschool in america. :slightly_smiling_face:

Yaaaaaaaaaay, ik mag van mijn moeder mijn 6e jaar overdoen op boarding school, en 4 jaartjes wachten, haha! Omdat het diploma dat je daar behaalt niet telt bij ons, wordt het een jaartje overdoen… Maar dat heb ik er voor over! Kan ik nog een jaar denken voor mijn keuze die ik verder ga studeren :wink:

Heey, ik mag waarschijnlijk het 6e jaar over doen op een boarding school in Engeland. Maar welke school zou ik dan kiezen!? Want op sommige ‘boarding schools’ als je in het 6e jaar zit, dan moet je heel veel zelfstandig doen, bijvoorbeeld; je moet zelf koken, zelf de was doen, leren met geld om gaan en al die soort dingen. Je ligt dan ook alleen in een kamer. Aan de ene kant leer je daar heel veel van, maar het lijkt me ook heel erg leuk om samen met kamergenoten te liggen enzo. Het lijkt me in ieder geval erg leuk. ik wil misschien na boarding school in Engeland blijven wonen, maar ik denk dat ik gewoon weer terug naar NL ga. x

Heey allemaal,
Ik hier een leuke school-tip voor jullie.
Bardfield college is een leuke kostschool in Engeland.
Ze hebben er heel veel sporten om te doen en ook nog heel veel muziek activiteiten en toneel en natuurlijk kun je bijlesje van een vak nemen. Ze hebben er ruime kamers. Ik zelf ben er niet geweest maar ik heb gehoord dat het daar erg leuk blijkt te zijn. Ze hebben er trouwens ook een internationaal gedeelte voor mensen van de hele wereld. Ik had een beetje op de site bij foto’s gekeken en het ligt in een prachtige omgeving! Ze hebben er ook hockey (!) dat is mijn favorietie sport :slightly_smiling_face:

Wat ik waarschijnlijk ga doen is: als ik in Nederland mijn examen heb gehaald de 6e over doen op bardfield college (kostschool) in Engeland (niet om mijn engels te verbeteren want ik doe al tweetalig, maar puur omdat het me heel erg leuk lijkt) dan ga ik daar examen doen, zodat ik àls ik in Engeland zou willen studeren (dat wil ik wel heel graag) daar gewoon kan gaan studeren. Ik kan ook gewoon weer terug in Nederland gaan wonen.

Kijk eens op de site van bardfield college:
http://www.bradfieldcollege.org.uk/Pages/default.aspx

Hopelijk hebben jullie er wat aan ! xx

Heey dat mag ik wss ook doen! :slightly_smiling_face:
Welke school ga jij dan ? xx