kostschool

Na de zomervakantie ga ik naar 5VWO, maar eigenlijk is het mijn grootste wens om naar kostschool in Engeland te gaan. In mijn omgeving ken ik niemand die zoiets heeft gedaan, dus ik ben benieuwd of hier mensen zijn die ooit zoiets hebben gedaan of die mensen kennen die naar kostschool zijn gegaan.

Ik wil heel graag weten hoe iemand die naar kostschool ging/gaat dit heeft ervaren en of de aansluiting goed is als je weer terug gaat naar NL. Als je een diploma haalt in Engeland, heeft dit dan dezelfde waarde in NL??

Dus als je iets weet, leave a message… xx

Heb geen idee, ik zit op internaat in Belgie, maar dat is niet hetzelfde zeker?

nu ben ik ook nieuwsgierig, ik wil het ook wel weten haha
up!

http://blogs.rnw.nl/werel…hool-interview-met-sophie

Misschien dit? Nu ik dit lees, lijkt mij het eigenlijk ook wel leuk, haha.

het is heel erg onverstandig om je laatste jaar of jaren in een ander land/andere school te doen en je examens te doen. dat is gewoon voor niemand prettig en het heeft (geloof ik) niet de zelfde waarde.

dan kun je beter ná je vwo een jaar naar engeland naar school gaan, wat ongetwijfeld kan want er zijn zat mensen die het zelfde doen in amerika.

een vraag; waarom zou je ingodsnaam naar een echt kostschool willen?

dat is trouwens ongeveer hetzelfde als een internaat.
als het kan zou je dan naar een ladies college gaan of voor beiden geslacht. In Engeland zijn de ‘‘Rugby School’’ en ‘‘Wycombe Abbey’’ <— dat is van de film Wildchild trouwens ^^ erg bekent

Ja, die had ik ook gezien en daardoor lijkt het me ook extra leuk haha!
Iig bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:

ik zag dit topic, dus even een vraagje;
dat is toch ontzettend duur? :blush:

Ik denk idd dat dat wel anders is…

Ik zou het ook niet erg vinden om na het jaar kostschool pas naar 5vwo te gaan, ik ben nl een jaar jonger omdat ik een klas heb overgeslagen dus anders haal ik mijn diploma al op mijn 17e…
Ik weet eigenlijk ook niet helemaal waarom ik naar kostschool wil :stuck_out_tongue: Ik heb het absoluut niet slecht thuis en op mijn school, maar het lijkt me goed voor mijn Engels, de ervaring lijkt me ook heel leuk en je wordt er ook een stuk zelfstandiger door. En de gezelligheid en de nieuwe mensen die je leert kennen zijn natuurlijk ook een voordeel!

Wycombe Abbey lijkt mij echt heel erg leuk, maar daar moet je je al 18 maanden van te voren voor inschrijven dus ik ben een beetje te laat helaas…

Ja het is wel veel geld, maar het is incl. schoolgeld, onderdak, eten enz. Dus als je alles optelt wat je normaal in een gezin kost en dit vergelijkt met het geld voor kostschool valt het uiteindelijk best mee! Volgens mij is het ong. vanaf 7000 pond

7000 pond is 8,000 euro. Ik weet niet of je ouders veel geld hebben, maar dat is heel heel heel veel geld. Kun je lang van op vakantie…

dat is dan ongever 12000 euro. Als je naar High School in America wilt gaan ben je ook 10000 euro kwijt. Het is wel een leuk idee, ik zelf wou naar america gaan, alleen ik heb gewoon niet het geld ervoor om zelfs in termijnen te betalen.

ik vond zelfs een boarding school die 26 000 pond per jaar vroeg!

t Is inderdaad wel heel duur, maar dat moet ik dan maar met mijn ouders overleggen…
Ikzelf denk dat het uitstellen van mijn examenjaar niet echt een ramp is, ik kan redelijk goed leren dus ik denk dat het te doen moet zijn. En als ik ga, breng ik natuurlijk verslag uit haha

bij Wycombe abbey is de prijs 10 200 pond. Ik vind dit best veel…

oké dit is misschien niet te vergelijken , maar in de 1ste klas (Ik zit op tweetalig VWO) een week naar Engeland gegaan met de 2 Engelse klassen. Het is best wel zwaar, je hebt veel huiswerk, je moet altijd het zelfde uniform aan, en het eten in die kantine was echt niet te eten, echt vies gewoon.

Ik denk niet dat je dit bedoelt maja hahh (A)

Ik weet alleen dat in Engeland studeren enorm duur is…

Uniform valt best wel mee hoor! Ik zit al 2 jaar op internaat in België, en ik heb ook uniform ( donkerblauw, witte blouse, …). Het geeft best een gezellige sfeer!